Ekonomiškas dizainas



Akademijoje pastebėjau išbarstytas "Login 2010" skrajutes, gatvėje pamačiau renginį reklamuojančius stendus. Patraukė akį optinė iliuzija - kažkur aš jau ją mačiau. Prisiminiau! 2005 m. gegužę šia iliuzija naudojosi save reklamavusi ISM. Tačiau įdomiausia, kad nuėjus į šio kūrinio autoriaus - prof. Akiyoshi Kitaoka (Ritsumeikan Universiteto Psichologijos departamento dėstytojas) – puslapį, prie šios iliuzijos (ji vadinasi "Rotating snakes") parašyta: "The commercial use of this image is not free of charge. Modification of this image for commercial purpose is usually declined. Educational or research use or modification is welcome." Klausimas - ar "Login 2010" nėra komercinis renginys? Štai ISM reklamos kūrėjai A.Kitaoka nustatytus naudojimo apribojimus be sąžinės graužimo ignoravo (ir, manau, reklama ISM'ui buvo ne už ačiū kurta). P.S. Originalas vis vien geriau sukasi...

Komentarai

Unknown sakė…
Gėda vis dėlto :)
n44b sakė…
mano nuomone, jai tu esi tikras dizaineris (o ne "dizaineris") tai padaryk savo iliuzija o ne imk jau visiems zinomas iliuzijas.
parasykit google "optical illusion" iskart gausit sita STANDARTINE iliuzija.

Geda tiems dizaineriams kurie taip daro. ir geda tiems uzsakovams kurie kreipiasi i tokius dizainerius.
Edvardas sakė…
Na kai pamačiau mieste, tai man irgi kilo tas pats klausimas. Kadangi nemėgstu ką nors sakyti neišsiaiškinęs, tai paklausiau Zbignevo Gecio (jis antrus metus kuria Login identity) kaip yra iš tiesų. Jo argumentas, kad tai nekomercinis renginys. Kas ten žino kam kiek litų krenta, ne man skaičiuoti.
Bet panaudojimui nepritariu, juolab kad skirtinguose šaltiniuose visas identity pristatoma kaip Gecio darbas, nepaminint bent, kad yra bendraautorysčių (teisėtų ar neteisėtų).
gecis sakė…
Gal butu paprasciau man paciam parasyti.

Webe, logotipe ir visur kitur, mes naudojom judejima (pvz. www.login.lt arba www.login.lt/remejams), su ideja "internetas - nuolatiniai pokyciai ir judejimas i prieki". Kai atejo laikas isoriniai reklamai, norejosi kazkokiu budu perkelti ta judejima ir ten, ar bent jau ispudi. Pirma mintis kuri kilo tai panaudoti optine iluzija (populiariausia ir zinomiausia is ju buvo butent moving circles). Nebandau pasiglemzti autorystes sitos iluzijos, sukurem ilustracija kurios veikimo principas yra paremtas butent sio profesoriaus darbu. Nepasidomejau nuodugniai ar yra taikomi kazkokie apribojimai tos iluzijos keitimui/interpretavimui ir ketimui. Renginys Login yra nekomercinis ir yra edukacinio formato, tad manau Akiyoshi prierasas kas liecia teisinius apribojimus nera pazeistas.

Man nesmagu, kad kazkam galejo tai pasirodyti kaip dezinformacija ir autorystes pasiglemzimas (sita 100 kartu matyta ilustracija, man atrode tarsi Coca Cola zenklas optiniu iluziju pasaulyje, kuri yra tiek kartu matyta ir kartu visa laika stebinanti).

Spalvu variacijos ir kitos optines apgaules: http://revision.ru/images/authors/1003/print.jpg, pirmame plakate panaudota optine iluzija kuri naudojama zydu medicinoje (tai optiniai iluzijai nieks dar nespejo uzdeti copyright zenklo (greiciausiai dar ne)).

Per pacia konferencija bus naudojamas kitoks plakatas http://gecis.dev.indigokids.lt/plakatas2.jpg .
A.Guzber sakė…
Na, dėl ISM'o, tai niekas net ir nežinotų, jeigu būtų buvę iš gerbiamo profesoriaus nupirktos teisės. Nors tiesa, nebuvo. Kadangi pats buvau tuomet ISM pusėj, tai žinau :) Nieks, tiesa, net nesusimąstė apie konkrečios interpretacijos autorystę, nes muarinės iliuzijos tarp psichologų - ne naujiena, o ir pats gerbiamasis A.Kitaoka savąją išvystė iš kitų, "neužpatentuotų" pavyzdžių.
Dizainologija sakė…
Reziumuojam:
1. "Login 2010" (beje, gegužės 10-13 d. vyks "Login 2010" konferencija ir Sietle :) bilietas kainuoja nuo 50 Lt, todėl šį renginį sunku įvardinti kaip "nekomercinį";
2. Koks renginio išskirtinumas ir patrauklumas su "100 kartų matyta iliustracija"?;
3. Profesoriaus (ir dizianerių?) bėda ta, kad jis įdėjo PDF'ą - dizaineriams per didelė pagunda juo nepasinaudoti. Štai būtų tik 72 dpi JPEG - niekas net nebandytų atpiešinėti šios iliuzijos, nes už tokio lygio originalų autorinį projektą pateikus klientui sąskaitą, dingtų jo šypsena veide...
gecis sakė…
Mielas Robertai,
yra nupirkta ilustracija http://www.istockphoto.com/stock-illustration-7522141-moving-illusion.php uz 14 kreditu.

visas savo pastabas galite skirti istockui (kuriuo ir jus be skrupulu naudojates) ir moralinius kamantinejimus.
Anonimiškas sakė…
reikia pripazinti, kad lietuvoj apart gecio yra tik dar pewt punkai kuria rupinasi savo PR'u
Dizainologija sakė…
Ir visgi...
a. tebūnie istock: punkto Nr. 2 esmės tai nekeičia
b. sakinys "Nepasidomejau nuodugniai ar yra taikomi kazkokie apribojimai tos iluzijos keitimui/interpretavimui ir ketimui" visgi perša mintį, kad analogiška iliuzija-alibi istocke buvo rasta tik šiom dienom...
na, nesvarbu, galbūt aš ir neteisus. baigiam šį diskusiją. o istockas ne nuodėmė - mažabiudžetiniuose projektuose jis išties padeda.
naabus sakė…
nesamone, jamam gatava vaizdeli, kam mums sukt smeginys ir patiem ka nors naujo kurt? ir jus save vadinat dizaineriais?
tokiu atveju virejas kuris ant lekstes deda mesos gabala irgi dizaineris.
Anonimiškas sakė…
Labai džiaugiuosi radusi šią temą paliestą Jucaičio bloge. Akis jau seniai bado šie plakatai ir liūdina dizainerių "kūrybiškumas". Beje vaikinai niekur nesivargina pasukt galvelių - net logotipe naudojamas "the cube font" http://fontfabric.com/cube-02-font/praktiškai padiktavo visą pernai buvusio renginio stilių, kadangi nemokamai parsisiunčiamo alfabeto pristatyme pateikta ir aksonometrinė plokštuma ir visa konstravimo schema. Indigo kids "kūrybiškai" ją PACITUOJA pristatydami savo "kūrimo" procesą http://www.youtube.com/watch?v=a2FGd-AZvXs&feature=related.
Visgi šių metų plakatas galutinai "pailiustravo" kūrybiškumo nulį.
Anonimiškas sakė…
"Good Artists Borrow, Great Artists Steal"
Unknown sakė…
Ouch.

Suvalgė gyvą :/

Populiarūs įrašai