Prieš du metus šia tema jau rašiau, bet lauko reklama nesikeičia (naivuolis :)
Žmogus turi biologines informacijos suvokimo ribas, kurių tiesiog neįmanoma pakeisti ir jei jos ignoruojamas, tuomet jau geriau viešai sudeginti lauko reklamai skirtus pinigus Katedros aikštėje, ir efektas, ir žinomumas bus – garantuoju – tūkstantį kartų didesnis.
Spėju, kad verslo subjektų gaunamos ES Struktūrinių fondų lėšos paveikė ir lauko reklamą. Tačiau paveikė blogąja prasme. Pakelės nusėtos vizualiai bjauria B2B neva tai "reklama", kuri žiauriai darko peizažą. Įdomu būtų sužinoti tokios "reklamos" efektyvumo rodiklius. Tačiau, jei gavus ES paramą, reklamoje privalu naudoti atitinkamus ES logotipus, tuomet mano spėjimas klaidingas.
Lauko reklama turi būti trumpa ir aiški, bet ne antiestetiška ir buka, kaip štai ši, reklamuojanti gręžinius (tokią vizualinę taršą apskritai reikėtų drausti).
Primenu – štai formalūs reikalavimai lauko reklamos dizainui:
1. Teksto turi būti tiek, kad vairuotojas spėtų jį perskaityti per sekundę-dvi, t.y. trys-keturi maksimaliai trumpi ir aiškūs žodžiai. O kadangi lietuvių kalbos žodžiai ilgi, tai padaryti nėra lengva.
2. Raidžių aukštis turi būti ne mažesnis nei 50 cm, geriausia – beserifinis kontrastingas šriftas, jokių raitytų fantazijų;
3. Vienas (du) maksimaliai stambus vaizdas su kuo mažiau detalių ir jokių "pribumbasų";
4. Kontrastas! Kontrastas! Kontrastas!
5. Jokių fotografijų iš internetinių fotobankų;
6. Aiški ir logiška elementų hierarchija;
7. Aiškus verslo subjekto/paslaugos/produkto identifikavimas.
Emociniai reikalavimai:
1. Originalumas;
2. Dėmesio "užkabinimas";
3. Naudos vartotojui akcentavimas (visiškai ignoruojamas faktorius);
4. Skatinimas veiksmui (visiškai ignoruojamas faktorius);
5. Vaizdo tinkamumas tikslinei auditorijai;
6. Viena vienintelė žinutė;
7. Žinutė tiesiai į dešimtuką.
Visa tai turi tilpti į dvi sekundes. Informacijos apie lauko reklamos specifiką gausu, tačiau keisčiausia yra tai, kad lauko plakatų "dizaineriai" netgi tingi pažiūrėti, ką jiems jau daugybę metų (lietuviškai) pataria profesionalai - pvz., ClearChannel.
Ir dar kartelį "Eureka Insitute" tyrimų duomenys:
1. Akivaizdžios naudos vartotojui ("Overt benefit") pateikimas padidina reklamos sėkmės šansus 38%;
2. Tikro fakto, priežasties, kodėl verta tuo patikėti ("Real reason to belief") pateikimas padidina reklamos sėkmės šansus 42%;
3. Efektingas, ryškus išskirtinumo ("Dramatic difference") pateikimas padidina reklamos sėkmės šansus 53%.
Taigi, kas sakė, kad lauko reklamos kūrimas yra vaikų darbas ir užtenka išdidinti spaudos leidinio reklamą?
|
Vairuotojas prisimins tik du dalykus: Ermitažas ir –30%, atvažiuos į Vilniaus "Ermitažą" ir – o, siurprize – jokių nuolaidų! |
|
B2B. Gąsdinanti reklama su prastu logotipu |
|
Daug smulkių detalių, bet iš esmės visuma patenkinama. Šūkio, beje, niekas neperskaitys. |
|
Dar B2B. Vizualią estetiką čia sunkiai įžvelgsite. Ir kam bjauroti aplinką? |
|
Ar matote "Didžiausia e. parduotuvė Lietuvoje"? O juk šis teiginys tiesiogiai susijęs su fotografija. |
|
Matoma tik varlė ir "Ravak" - nei ką ji gamina, nei KODĖL reikėtų pirkti "Ravak" beveik niekas nesužinos, nors rinkodarinis kablys yra – "individualus". |
|
Prastas logas, fone nesuprasi kas ir kam to, neaišku ko, reikia. Tradiciškai kažką tekste reikia padidinti (vadinasi kitkas nesvarbu?), naudojamas ne plakatams skirtas ir per mažas šriftas. Neaišku kam įdėtas nieko nesakantis ir nematomas belogotipis tekstas "VS įmonių grupė". |
|
Varguoliška B2B reklama su prastu logu ir neįsimenamu pavadinimu. "VISI" reiškia, kad siekiantis būti draugu visiems, nebus draugu niekam (Aristotelis). KODĖL reikėtų rinktis MKE? |
|
B2B. KODĖL reikėtų rinktis "Laubrigos" kabelius? Prastas logas (kodėl jame "M"?). Kokį vaidmenį atlieka elektriką vaidinantis megztiniuotas vadybininkas su nematoma (prisimerkite) balta dėme rankoje taip pat neaišku. Kokybė senai jau nebėra išsikrtinumas, tad šis teiginys (ir dar neįskaitomo antspaudo forma su neįžiūrimu "100%"), jokios naudos "Laubrigai" neduos. |
|
B2B. "Puikūs" šešėliukai ir pagrąžinimai. "Patikima" niekas niekada neperskaitys (stendas kairėje kelio pusėje). Ar "Umega" ir yra technikos gamintoja? Keistas "Umega" logas. |
|
Būtų gerai, jei nebūtų fotobankinės foto. Minčių seka – netikra darbuotoja (juk ir asilui aišku, kad manekenės išvaizdos su išbalintais dantimis darbuotojų 1588 nerasite), tad gal ir informacija netikra, nepatikima, pagražinta? Šiais laikais sakyti tiesą visada yra geriau nei apgaudinėti (rodyti iliuzijas, vadinkite, kaip norite). |
|
B2B. Tekstą lygiuojame arabiškai - pagal dešinį kraštą, oadrese būtinai rašome www, juk žmonės Lietuvoje, žinia, atsilikę, nežino kaip atrodo i-neto adresai. Pagirtina bent tai, kad nenaudojama Arial ar Helvetica. |
|
Taupymas pagal "Teo" - rodyti futbolo kamuolį, o pardavinėti krepšinį ir Olimpiadą (kurioje futbolas apskritai bereikšmis). 8 skirtingų dydžių šriftas ir kiek teksto!!! |
|
Gamtos padaryti nuostoliai šalinama labai lėtai I. |
|
Prasta teksto kompozicija, banalus šriftas, nėra argumento KODĖL reikėtų rinktis "Puikio" baldus, nėra baldų foto. |
|
Lenkai prajuokino - sakinį "Gamintojas stogai" matyt vertė su Google Translator? :D |
|
Nesėkmingas danų "Falck Secutity" vardo keitimas (G4S neįmanoma prisiminti, skaitomumą apsunkina ir geštaltinis "4" traktavimas ). Kodėl angliškas tekstas? Ir KODĖL reikėtų rinktis G4S? |
|
KODĖL reikėtų pirkti "Magrės baldus"? Šiaip dizainas tvarkingas, nors labiau akcentuočiau fotografiją. Esant prastam matomumui logotipo simbolis susilieja su juodu fonu. |
|
B2B. Nuobodus dizainas. KOKIE įrankiai? KODĖL "Elremta"? |
|
Prastas ir neįžiūrimas "Gudobelės" logas. Prastai įkomponuotas skirtingų dydžių bei suspaustas (deformuotas) šriftas. Visai nereikalingos papildomos pakuotės. Trūksta kontrasto. Visiškai neaiškus produkto tipas (traškučiai?). |
|
B2B. Vėl kontrasto trūkumas (kas perskaitys "Kokybiška, ekonomiškas, ekologiška!"?). Kame čia ekologija? "Mitsubishi" - tai jau garantija, bet logas ne vietoje ir per mažas. Nesuprantamas ir prastas "Eko2Šiluma" logas. |
|
Kas perskaitys "Moteriška avalynė ir aksesuarai"? Kur aksesuaro (-ų) fotografija? KODĖL rinktis "Divo"? |
|
Geros reklamos pavyzdys. Nors "Lite" alaus skonis man laaabai nepatiko... |
|
NIEKAS tos mozaikos fone nepamatys. Ir – KODĖL rinktis "Linea"? |
|
B2B. Turgaus margumynas. Prastas logas. Prasta kompozicija (kokia tuščia skylė viduryje!). |
|
Ir vėl skirtingi šrfto dydžiai ir skirtingos spalvos viename sakinyje. Šriftas ir spalvos – netinkamas lauko reklamai. Apie nemokamą pristatymą niekas neperskaitys. Fotografijoje Merūnai? Kodėl jam iš nugaros eina burbulai? Baltas produktas ir balti chalatai ant beveik balto fono? |
|
B2B. Ir KODĖL reikėtų rinktis "Sanistal"? Banalus šriftas, jokios foto. Ir kažkodėl vis norisi skityti "Satanistai"... |
|
O, kaip žavingai "įkaltas" tinklapio adresas! Kodėl priekaba pievoje? Po avarijos? Ar čia PUSPRIEKABĖ??? Ir KODĖL reikėtų rinktis "Puspriekabę"? |
|
Aiški ir neaiški reklama. "Ekologiška" yra ne prekės ženklas, o viena iš "Viči" duonos gaminių gamų (kurią sudaro "Tėvo", "Inteligentų" (kvailas pavadinimas), "Tik man" (ne koks pavadinimas) ir "Naminė" PŽ). Vadinasi kitos "Viči" duonos rušys – ne ekologiškos, t.y. užterštos. |
|
Čia, rodos, viskas aišku. |
|
Gamtos padaryti nuostoliai šalinama labai lėtai II. |
|
|
"Ravak" turi net kelias reklamas. Pastabas žr. aukščiau. |
|
B2B. Dar vienas turgaus margumyno pavyzdys. Kompozicinis chaosas, teksto perkrova, nesuprantama, kam reklama skirta. Iš viso stendo kas nors galbūt prisimins "30". Be jokio konteksto. O pravažiuojantys rusai gal dar perskaitys "Vsio" ("viskas", "galas"). Prasta spaudos kokybė - persišviečia kitoje pusėje esanti reklama. |
|
Čia lyg ir viskas aišku. Žaidžiama emocijomis, parduodama institucija – "Vilniaus duona". Nors rinkodarinis teiginys "mylimiausia" manęs neįtikina. |
|
Logo ir etiketės atnaujinimas sveikintinas, bet reklamoje dominuoja Druskininkų maketas (!) ir manęs tai neįtikina. Per daug smulkių detalių. Šūkis sunkiai įskaitomas (trūksta kontrasto). |
|
Viskas pakankamai aišku. |
|
Desperacinė reklama. Mūsų aludariai pralaimi rinkos karą? Reiškia reikia gaminti geresnį produktą. O ir ką reiškia "lietuvišką"? Visi didieji gamintojai priklauso užsieniečiams, dažnai alūs ir pilstomi ne Lietuvoje, salyklas daugumoje atvejų – ne lietuviškas. Viskas sąlygiška. Stengiamasi graudinti vasariško lietuviško peizažo fotografija, supamą tokio pat peizažo. Super originalu. |
|
B2B. Ir vėl atliekų tvarkymas. Telefono neįsiminsi, kažkodėl vengiama įsigyti trumpąjį numerį (per brangu?). Tekste žodis "sprendimai" visai nereikalingas. Fotografijos turi būti daugiau. |
|
Netikintiems teiginiu "visoje Lietuvoje" – štai vizualus įrodymas, tačiau nesuprantama, ką reiškia baltos ir pilkos dėmės žemėlapyje. Tel. numeris reklamoje pradingo. |
|
Reklama su gramatine klaida ("tai ko tau reikia" galima perskaityti ir ""tai ko tau, reikia?", ir ""tai ko tau reikia?", ir "tai ko, tau reikia?" :), suprantama, po "tai" turėtų būti kablelis), logas prastas, kompozicijos centras - tuščias, šriftas - banalus serifinis, netinkamas lauko reklamai. Ir kodėl "Bi-Kor – tai, ko tau reikia" visai neaišku... |
|
B2B. Ką siūlo "SLO" (-VENIJA? -VAKIJA?) - visai neaišku, tai žino tik išrinktieji :) Tai kam reklamuotis? |
|
"Carlsberg" šūkio "Probably best beer in the world" pasiskolinimas. Prekės ženklo niekas nespės perskaityti, "La Española" turėjo būti ir virš "Ko gero (...)". Nesimato alyvuogių. |
|
Šūkio niekas neįžiūrės. "Top of Mind" (arba "priminimo") reklama galėtų tokia būti, bet problema ta, kad "Biržų duona" dar toli gražu ne "Coca Cola", jai dar reikia užsitarnauti (o ne išlaikyti) vartotojų lojalumą, o ir jos duona šlapia, sunki ir neskani :( Kodėl po "patirtimi" atsirado taškas – visai neaišku. |
|
B2B. Banalus dizainas, ikonoms trūksta kontrasto, jų stilizacija netinkama profesionalias paslaugas siūlančiai įmonei. Prastas logas. Abejotinas rinkodarinis teiginys "Kiekvieną dieną!" (nejau daugiau joks konkurentas nedirba kiekvieną dieną?) |
|
Prasčiau ir banaliau sunkiai besukursi... Patingėta net pasirūpinti fotografija. Lietuviškos vizualios kultūros antireklama. |
|
Baldai sodui. O kur sodas? Fone dangus ar vanduo? Kur kontrastas? O KODĖL rinktis "Baldai sodui"? Ar kas įžiūrės vyno taures? Ir kam jos? O užsukę į tinklapį sužinosite, kad tai UAB "Bjarnum", siūlanti švedų brendo "Ato Fridit" baldus. Informacijos trūkumas (slėpimas?). |
|
Vargana M1 reklama. |
|
Ar kas įskaitys "naudoti"? Kompozicija ne per geriausia, akivaizdžiai trūksta kontrasto. Greit važiuojantys pavadinimą gali perskaityti kaip "rusiskibaldai.lt" :) Šiaip jau rumsiskiubaldai.lt jus nuves i devetibaldai.lt (dėvėti baldai) tinklapį. |
|
"Vičiūnų restoranų grupės" reklama. Akivaizdžiai trūksta patiekalo fotografijos. Įdomu, dėmės nuo kavos ar vyno? :) Reikėtų paminėti klaidą lacrepe.lt tinklapyje - virš "e" pamirštas cirkumflekso diakritinis ženklas. Beje, keista ir VRG vardodara – naujos blyninės Kaune pavadinimui pasirinkta lietuviškai-prancužiškai-angliška mišrainė – blyninė "La crepe to go" (?). |
|
Dar viena uteniškės "Umegos" reklama. Būtinai du medaliai, kurių niekas neįžiūrės, būtinai raitytas šriftas, kurio niekas neįskaitys. Užjuodinti šešėliai ir trys papildomi katilai turėtų kurti išskirtinį jaukumo jausmą :), o beviltiškai pasenęs "Vienybės" logotipas ne tik neprideda pasitikėjimo kompanija, bet dar jį ir mažina. |
|
Dar viena vargano dizaino reklama. Tel. numerio niekas neprisimins, pavadinimas prajuokins (taip, galbūt tokį geriau įsimins, tačiau solidumo kompanijai jis nesuteiks), logotipas prastas. O ir kas bendro tarp ežių ir žaibolaidžių? |
|
Dar viena vien šriftinė reklama. Kai reklamuoji tris tampa nebeaišku, kokią fotografiją įdėti, o be jos reklama tampa skurdi. |
|
Atvirai sakant nesupratau žinutės – reklmuojama "SMS Credit" ar NKL? Jei "SMS Credit" – kuo dėti čempionai? Trims žaliems žmogučiams trūksta kontrasto, o S.Štombergas panašus į Fantomą iš 1964 m. prancūzų filmo "Fantômas". |
|
Pagaliau reklama su aiškiu atsakymu į klausimą "KODĖL?", tačiau logotipui trūksta kontrasto ir kažkodėl užmiršta siūlomo produkto fotografija. "Vilnius / Kaunas / Klaipėda" dėl mažo kontrasto mažai kas įžiūrės. |
|
B2B. Žiaurus šriftas, žiauri jo spalva, žiaurūs 4 jo dydžiai (panašu, kad dviejų eilučių šriftas suspaustas). Ir, aišku, būtina išskirti vieną žodį. Ir būtinai tekstą rašyti didžiosiomis. Kas prisimins tokį nors ir XXL dydžio tel. nr.? Kompanijos logui vietos nebeliko, tad uždėtas tik tinklapio adresas, bet tokioje vietoje, kur niekas jo neperskaitys. |
|
Lenkų kompanijos "Nowaco" produktas. Lyg ir viskas savo vietoje, bet trūksta gyvumo ir originalumo. |
|
B2B. Tradiciškai juodos didžiosios raidės, kopozicija tokia, lyg būtų daryta su MS Word programa. Plakatą būtinai turi "papuošti" didelė duoda skylė vamzdyje. Iki šiol nesuprantu, kam prie tinklapių rašoma "www", juk ir be jų tinklapis randamas. |
|
B2B. Tobulas logas – "GKauno Gręžiniai". "Puikiai" įsimenamas tel. numeris. Tekstas –3x kartojama "gręžiniai", 2x – "Kauno". Stipru. |
|
Dar viena B2B "Lytagros" reklama. Šįkart su transformeriu. Tikslesnis teiginys būtų "Žemės ūkiui viskas" arba "Žemės ūkis be ES išmokų yra niekas". Lyginant su prieš tai buvusia reklama, kažkodėl tinklapio adresas su adresu ir fotografija su logotipu susikeitė vietomis. Toks pat MS Word tipo maketas. |
|
B2B. Semantinis nonsensas: "hidroizoliacija" – tai nepralaidumas vandeniui, o lot. "penetrātiō" ("Penetron") reiškia "skverbimasis, prasiskverbimas, įsiskverbimas". Kontrasto trūkumas neleidžia perskaityti tinklapio adreso (būtinai su www), o ir pats adresas sunkiai įsimenamas. Vizualinė bokso pirštinės metafora – kas bendra tarp bokso ir vandens? O ir ką ji reiškia? Pirštinė – tai puolimo ("Penetron"), ne gynybos simbolis, o reklamuojamas nepralaidumas. Painiava. |
|
Viena retų reklamų, turinčių aiškų atsakymą į klausimą "Kodė?" ("Gundantis"). Tačiau šriftui akivaizdžiai trūksta elegancijos ir gundymo. Visgi įdomu būtų sužinoti iš kur atsirado mada lauko reklamoje dėti mob. tel. nr.? Ar yra padarytas (man nežinomas) tyrimas, įrodantis, jog žiūrovas lauko reklamoje įsimena tokią ilgą padrikų skaičių eilę? Ar tikimasi, kad kas nors sustos pakelėje ir juos užsirašys? Keistas sprendimas prie logotipo simbolio uždėti užrašą "Įmonė" (?), o ir pats logo simbolis mano nuomone labiau tinka fantastiniams filmams, nei užuolaidų salonui. |
Komentarai
viena iš nedaugelio įmonių šioje srityje, kuri išlaikė tradicines duonos kepimo technologijas, kurių nebenaudoja tos, kurios nori viską daryti greičiau ir pigiau. galbūt jūsų įvertinimas susijęs su tuo, kad skonio receptoriai jau pradeda pamiršti tikros duonos skonį. kaip kad standartiniam skoniui yra per kartus aukščiausios rūšies alyvuogių aliejus.
o dėl lauko reklamos, tai jūs esat teisus. arba sprendimai neestetiški arba yra adaptacijos iš žurnalinio maketo.
bet pastaruoju metu pastebiu, kad vis mažiau piktinuos blogu dizainu aplinkui (man net comic sans nebetrukdo) ir daugiau laiko skiriu gero dizaino analizavimui ir kūrimui. gal tokiu būdu pavyks didinti gero dizaino dalį rinkoje.
2. Dėl gero (lietuviško) dizaino – jei pastebėjot, kai randu, įdedu ir gero dizaino pavyzdžių.
3. Dėl blogo dizaino - šioje srityje mūsuose labai lėti pokyčiai, ir tai, manau, daugumoje atvejų susiję su labai lėtai vykstančiu dizaino užsakovų (ir vartotojų taip pat) vizualiniu išprusimo procesu. Nes retas supranta KAS yra dizaine blogai ir KODĖL. Štai todėl ir pateikiama kritika, kad užksukęs čia rastų atsakymą (-us). Galbūt ir pagyrom galima teigiamų efektų pasiekti, bet, deja, tokių pavyzdžių LT ganėtinai reta :(
Kita vertus – turbūt nesuklysiu teigdamas, kad daugumoje apie dizainą rašančių LT blogų bene 90% informacijos yra užsienio pavyzdžiai ir, suprantama, jie rodomi tam, kad jais žavėtųsi. Tad kažkam juk reikia ir nešvarų darbą dirbti :)
Dėl Biržų duonos skonio mūsų nuomonės išsiskiria. O keliaujant į Kauną ir atgal kyla tokios pačios mintys :)
Labai norėčiau pamatyti panašią lietuviškų knygų viršelių analizę. Ypač grožinės literatūros. Jei rastumėte laiko, manau, ne tik man būtų įdomu paskaityti :)