Alita neatsilaikė
Kažkaip pro mano akis praslydo faktas, kad rugsėjo mėn. "Alita" atnaujino savo logotipą. Krito dar vienas iš nedaugelio gyvuojančių 70-aisias kurtų logotipų. Senąjį "Alitos" logotipą sukūrė, jei neklystu, dailininkė Raisa Šmuriginaitė (g. 1931). Paskutiniai mohikanai
Na ir ką gi? Jei kompanijos modernumas (o įtariu tai buvo vienas iš atnaujinimo tikslų) pakankamai gerai perteiktas logotipo simbolyje (iš raidės "A" suformuotoje karūnoje), geras ir masių balansas, tai tipografika man kliūna. Ir net labai. Su ant kiekvieno kampo naudojama "Helvetica" kurti įsimintinumą ir išskirtinumą? Chmmm... Ir kodėl toks ištemptas kerningas (tarpai (arba kaip siūlo kalbininkai – sanglauda) tarp raidžių)? Gal kad mikro dydyje būtų geresnis įskaitomumas? Vienok ženklas nepalyginamai dažniau bus naudojamas įprastame mastelyje. Įtikinančio atsakymo neradau.
Taigi, savo 50-čio proga (įmonė įkurta 1963 m.) "Alita" nubraukė saitus su savo istorija, nes naujasis ženklas jokių stilistinių sąsajų su kompanijos praeitimi nebeturi. Romantika užleido vietą kosmopolitiškumui (čia skaitytojas turėtų nubraukti ašarą).
Tačiau labiausiai mane liūdina (prisipažinsiu – ir skaudina) faktas, kad NIEKUR, nei viename "Alitos" pranešime spaudai, nei jos tinklalapyje, neskelbiama, kas sukūrė naująjį ženklą. Internete autorių man taip pat nepavyko surasti. Lyg dizaineriai firmos sėkmei būtų tokie nereikšmingi, kad juos reikėtų laikyti tamsiausioje kertėje. Tai tik dar kartą parodo mūsų verslininkų požiūrį į dizainą ir dizainerį.
P.S. "Vilniaus degtinė", tarp kita ko, nesigėdino pranešti, kad jos naująjį ženklą sukūrė dizaineris Giedrius Laurušas (RIC).
Komentarai
Man tai karūna - būtent tas saitas, kuris liko. Ir jo pakanka. "Gal kad mikro dydyje būtų geresnis įskaitomumas?" - taip pat įtikina.
Dėl viešinimo, tai patiems dizaineriams reiktų būti aktyvesniems šioje srityje. Žinant, kad įmonė platins pranešimą žiniasklaidai, priminti, kad paminėtų, atsiųstų pasiderinimui. Motyvuoti, jog tai irgi pridėtinė vertė. O dar geriau - patiems imtis iniciatyvos ir paruošti pranešimą žiniasklaidai, kuriame būtų sudėlioti dizaino akcentai, procesas, atnaujinimo motyvai ir suderinus su įmone išplatinti (Verslo žinios, Dansu, Dizainologija etc).
Tuo pačiu naujame bendrovės logotipe norime atspindėti svarbiausias šiandienines mūsų įmonės savybes – tai, kad esame kokybiški, inovatyvūs, energingi bei patikimi – todėl parinktas šiuolaikiškas šriftas ir aiškios, dinamiškos geometrinės formos.“