Alita neatsilaikė


Kažkaip pro mano akis praslydo faktas, kad rugsėjo mėn. "Alita" atnaujino savo logotipą. Krito dar vienas iš nedaugelio gyvuojančių 70-aisias kurtų logotipų. Senąjį "Alitos" logotipą sukūrė, jei neklystu, dailininkė Raisa Šmuriginaitė (g. 1931). Paskutiniai mohikanai "Sparta", "Anykščių vynas" ir "Lelija" dar atsilaiko. Bet ar ilgai?

Na ir ką gi? Jei kompanijos modernumas (o įtariu tai buvo vienas iš atnaujinimo tikslų) pakankamai gerai perteiktas logotipo simbolyje (iš raidės "A" suformuotoje karūnoje), geras ir masių balansas, tai tipografika man kliūna. Ir net labai. Su ant kiekvieno kampo naudojama "Helvetica" kurti įsimintinumą ir išskirtinumą? Chmmm... Ir kodėl toks ištemptas kerningas (tarpai (arba kaip siūlo kalbininkai – sanglauda) tarp raidžių)? Gal kad mikro dydyje būtų geresnis įskaitomumas? Vienok ženklas nepalyginamai dažniau bus naudojamas įprastame mastelyje. Įtikinančio atsakymo neradau. 

Taigi, savo 50-čio proga (įmonė įkurta 1963 m.) "Alita" nubraukė saitus su savo istorija, nes naujasis ženklas jokių stilistinių sąsajų su kompanijos praeitimi nebeturi. Romantika užleido vietą kosmopolitiškumui (čia skaitytojas turėtų nubraukti ašarą).

Tačiau labiausiai mane liūdina (prisipažinsiu – ir skaudina) faktas, kad NIEKUR, nei viename "Alitos" pranešime spaudai, nei jos tinklalapyje, neskelbiama, kas sukūrė naująjį ženklą. Internete autorių man taip pat nepavyko surasti. Lyg dizaineriai firmos sėkmei būtų tokie nereikšmingi, kad juos reikėtų laikyti tamsiausioje kertėje. Tai tik dar kartą parodo mūsų verslininkų požiūrį į dizainą ir dizainerį.

P.S. "Vilniaus degtinė", tarp kita ko, nesigėdino pranešti, kad jos naująjį ženklą sukūrė dizaineris Giedrius Laurušas (RIC).

Komentarai

Anonimiškas sakė…
Audriaus Klimo knygoje "Lietuvos prekių ženklai" prie naujojo Alitos logo pažymėta autorė taip pat Raisa Šmuriginaitė.
Edvardas sakė…
Berods Studio Libre https://www.facebook.com/studiolibre/posts/10151670483994385
Man tai karūna - būtent tas saitas, kuris liko. Ir jo pakanka. "Gal kad mikro dydyje būtų geresnis įskaitomumas?" - taip pat įtikina.

Dėl viešinimo, tai patiems dizaineriams reiktų būti aktyvesniems šioje srityje. Žinant, kad įmonė platins pranešimą žiniasklaidai, priminti, kad paminėtų, atsiųstų pasiderinimui. Motyvuoti, jog tai irgi pridėtinė vertė. O dar geriau - patiems imtis iniciatyvos ir paruošti pranešimą žiniasklaidai, kuriame būtų sudėlioti dizaino akcentai, procesas, atnaujinimo motyvai ir suderinus su įmone išplatinti (Verslo žinios, Dansu, Dizainologija etc).
Albertas sakė…
Kad Sparta pasikeitė... Tiesa, mano akimis, ne kažin koks rezultatas, bet tų siūlų „spredžinkų“ nebeliko...
Mindauqas sakė…
Naujas logotipas pateikiamas čia ir esantis įmonės tinklalapyje skyriausi, todėl čia ir atrodo keistai.
Albertas sakė…
„Todėl dabar, atnaujindami įmonės ženklo grafinę išvaizdą, siekėme išlaikyti mums svarbią istorinę reikšmę turinčius elementus – solidžią žalią spalvą ir stilizuotą karūną.

Tuo pačiu naujame bendrovės logotipe norime atspindėti svarbiausias šiandienines mūsų įmonės savybes – tai, kad esame kokybiški, inovatyvūs, energingi bei patikimi – todėl parinktas šiuolaikiškas šriftas ir aiškios, dinamiškos geometrinės formos.“
Dizainologija sakė…
Edvardai, aš rašiau "stilistinių sąsajų" :) Čia kaip toje filosofinėje "Tesėjo laivo paradokso" problemoje (http://en.wikipedia.org/wiki/Ship_of_Theseus).
Unknown sakė…
Man tai kažkaip nedera ta karūna su gradientu, o užrašas be. Čia man vienam taip?
Kadangi nieko neišmanau apie tipografiją, tai dažniausiai tiesiog naudoju helvetica. Aiškiai aš ne vienas toks :)
Aurimas sakė…
Kaip dizaineris (sprendžiu iš komentaro turinio) gali nieko neišmanyti apie tipografiją?
Unknown sakė…
Naujasis prastas. Visiškai neatsižvelgta į industriją kurioje bus naudojamas, nei spalvom, nei grafika nei tipografija. Elementai tarpusavyje nedera, t.y. nėra jokio ryšio tarp pagaliukinės karūnos ir užrašo. Pastaroji labiau tiktų kokiai technologijų kompanijai ar architektų artelei. Suprasčiau, jei gamykla gamintų inovatyvius produktus, bet kiek žinau, krepšelyje brendžiukas, gazuotas vynelis... Senasis, nors ir archaiškas, bent jau į logo panašus nors ir su naftalino kvapeliu.

Populiarūs įrašai