Forumų ciklas "Sprendimas - dizainas". 1-a dalis - "Lietuvos įvaizdžio problemos"
Šiandien Vilniaus dailės akademijoje įvyko trijų valandų diskusija, kurią organizavo LGDA, LDF ir VDA DIC apie dizaino ir valstybės (=valdžios) santykį bei apie Lietuvos prekės ženklo konkursą. Iš 300 kviestųjų (dėl objektyvių priežasčių kvietimus išsiuntinėjome dieną prieš) atėjo apie 30 žmonių. Nevarginsiu 3-jų valandų podcast'u, reziumuosiu keliais punktais:
1. Gyvename mažytėje valstybėje, tačiau pasiekti geidžiamą (ar iš tikro jis geidžiamas?) rezultatą, sukurta toookia sudėtinga sistema, kad...
2. Dėl jau nacionalinio lietuvių bruožo - rietenų ir intrigų politiniame lygmenyje – prarandamas brangus laikas ir kenčia rezultatai. Pasekmė - per labai greitai reikia sukurti labai daug.
3. Informacijos stoka (internetiniame amžiuje!!!). Skelbiant "viešus"dizaino ir pan. pobūdžio konkursus, susidaro įspūdis, kad ne valdžiai / valstybei reikai mūsų - dizainerių - paslaugų (rezultatų), o dizaineriams šių konkursų (lyg be jų neišgyventume!). T.y. valdžia visai nesistengia žengti žingsnio dialogo link (pvz. išsiuntinėti informaciją agentūroms ir studijoms bei asociacijoms – gyvename ne Kinijoje, Lietuvoje tik kelios dešimtys ar šimtas dizaino studijų ir tik šimtas-kitas profesionalių kūrėjų).
4. Lietuvoje negalioja nekaltumo prezumpcija.
5. Didieji Lietuvos reklamos "banginiai" nesublizgėjo, oi nesublizgėjo...
P.S. Jei forumą būtume pavadinę "Paslaptis atskleista: žinomi tikrieji Lietuvos prekės ženklo autoriai", manau, salė būtų pilna žurnalistų. Deja, rimtos diskusijos daugelio jų nedomina :(
1. Gyvename mažytėje valstybėje, tačiau pasiekti geidžiamą (ar iš tikro jis geidžiamas?) rezultatą, sukurta toookia sudėtinga sistema, kad...
2. Dėl jau nacionalinio lietuvių bruožo - rietenų ir intrigų politiniame lygmenyje – prarandamas brangus laikas ir kenčia rezultatai. Pasekmė - per labai greitai reikia sukurti labai daug.
3. Informacijos stoka (internetiniame amžiuje!!!). Skelbiant "viešus"dizaino ir pan. pobūdžio konkursus, susidaro įspūdis, kad ne valdžiai / valstybei reikai mūsų - dizainerių - paslaugų (rezultatų), o dizaineriams šių konkursų (lyg be jų neišgyventume!). T.y. valdžia visai nesistengia žengti žingsnio dialogo link (pvz. išsiuntinėti informaciją agentūroms ir studijoms bei asociacijoms – gyvename ne Kinijoje, Lietuvoje tik kelios dešimtys ar šimtas dizaino studijų ir tik šimtas-kitas profesionalių kūrėjų).
4. Lietuvoje negalioja nekaltumo prezumpcija.
5. Didieji Lietuvos reklamos "banginiai" nesublizgėjo, oi nesublizgėjo...
P.S. Jei forumą būtume pavadinę "Paslaptis atskleista: žinomi tikrieji Lietuvos prekės ženklo autoriai", manau, salė būtų pilna žurnalistų. Deja, rimtos diskusijos daugelio jų nedomina :(
Komentarai