Lietuviškas biznis
Bankrutavo flyLAL. Yra dvi versijos - sąmoningas bankrotas arba verslo nesekmė. Pirmu atveju - tai būtų cinizmo viršūnė. Vardant sumautų babkių palikti Lietuvą "ant ledo" tuo metu, kai Vilnius paskelbtas Europos kultūros sostine ir tuo pačiu padaryti mus viso pasaulio pajuokos objektu? Jei tai tiesa – reikėtų, kad šių verslininkų perauklėjimas būtų patikėtas Pravieniškių autoritetams. Tačiau ar to sulauksime?
Antru atveju (na, po 2001 09 11 įvykių bankrutavo daug aviakompanijų ir šiaip, bankrotai - natūralūs verslo palydovai) įdomi buvo valstybės elgsena - parduoti visas 100% kompanijos akcijų konsorciumui, neturinčiam žalio supratimo ir patirties skrydžių organizavimo verslo sferoje ("Fima" (inžinerija)– 30%, "ŽIA valda"(NT) – 45%, "Sanitex" (logistika) – 25% "flyLAL Group" akcijų) - labai "drąsus" žingsnis! netgi avanti8ristinis, sakyčiau. Ar LAL buvo tokia beviltiška ir užsieniečiams visai neįdomi kompanija (kaip ir pvz., "Alita")? Žinia, estai ir latviai sugebėjo sudomino SAS, lenkų LOT - ex-Swissair'us, o vengrų Wizz pritraukė "Indigo partners" investicinį fondą iš JAV.
Ši istorija įdomi ir dizaino atžvilgiu ir kompanijos naujo (tuo metu, t.y. 2005 m.) identieto kūrimo eigos požiūriu. Užsakymas buvo duotas vienai Vilniaus dizaino agentūrai, tačiau šiai nežinant (labai dažnas atvejis lietuviškame versle), projektas visgi buvo patikėtas laisvai samdomam dizaineriui Vaidui Skolevičiui. Identitetas (spalvinis kodas, pavadinimas, pozicionavimas) gavosi stebėtinai panašus į 2003 m. švedų įkurtą ir 2007 m. bankrutavusią pigių skrydžių aviakompaniją "FlyMe". Ar atsitiktinai?
Komentarai