Lietuviškos rinkodaros ypatumai



Dizaino neanalizuosiu, nes šiame atvejyje įdomesni rinkodaros, nei dizaino reikalai. O būtent - man visada buvo didelė mįslė, kodėl produktų B pusėje tekstai verčiami ir latvių-estų-rusų kalbas? Niekada nepatikėsiu, kad šie produktai eksportuojami, o jei ir taip - joks estas-latvis-rusas nepirks produkto su vien lietuvišku tekstu A pusėje. Garantuoju. Kita mįslė - kodėl bendrinis produkto pavadinimas ("Grietinė") yra pagrindinis ir didžiausias? Ir tai daugelio lietuviškų produktų liga. Rodos logiška būtų "stumti" brendą, bet ne, pirkėjo dėmesys kažkodėl koncentruojamas į "Grietinė" (?). Rodos stipriai baiminamasi, kad tik pirkėjas nesuklįstu ir nenusipirktų, pvz. pieno :) Ir kokį vaidmenį tuomet turi vaidinti nelabai ryškus pavadinimas "Senolių"? Lyg šios UAB rinkodarininkų vizitinėse milžinišku šriftu būtų parašyta "Rinkodaros vadybininkas" ir smulkučiu "Jonas Jonaitis". Nelogiška ir pati brendo struktūra: UAB "Lukšių pieninė" > "Pienuva" > "Senolių". Kam ta tarpinė linija "Pienuva", kuri nieko niekam nesako, o tik įveda painiavos? Gėdinamasi pavadinimo "Lukšių pieninė"? Pliusai - tai ne TOP3 pieno kartelio narys, o ir spalvų gama gana kultūringa. Pasistengę, galėtų užsiauginti lojalų pirkėją. Bet neužteks valios. Garantuoju. Nes čia - Lietuva.

Komentarai

idol sakė…
tok5 ilg1 komentar1 buvau parašęs ir neužsifiksavo, sudėtinga jūsų sistema su tuo pop-upu, kodais.. :)
Mindaugas Jocius sakė…
Aš šiuo atveju iš dalies sutinku su gamintoju. Kartą ėjau parsinešti pieno, o parsinešiau kefyro. Nuo to laiko prieš pirkdamas ką nors iš pieno produktų skyriaus, 3 kartus pasitikrinu, ar pasiėmiau tikrai tai, ką norėjau. :)
Unknown sakė…
Lietuvos pieno produktai šiuo metu yra lengvai išsigimę - atsirado visokių grietinės ir augalinių riebalų mišinių, tepių riebalų mišinių ir kitokių mutantų. Todėl atsirado žmonių kategorija, kuri moka daugiau pinigų vien už užrašą "grietinė" ir "sviestas". Manau, tai ir bus brando nustūmimo į antrą planą priežastis.
Anonimiškas sakė…
Labai gerai, kad produkto pavadinima raso didelemis raidemis, nes tarp prekiu gausos tikrai lengva pasiklysti, o skaitineti papildomai kiekviena atskirai labai daug laiko uzima.

Sriftas labai grazus, bet dizainas perkrautas. Galetu permatoma indeli daryti ir tik uzrasa palikti.
idol sakė…
Simona L idealiai parašė tai, ką norėjau pasakyti.
Aš pirkdamas Grietinę, renkuosi tiesiog GRIETINĘ. na dar svarbu, kad būtų 15% :)
kisielius sakė…
ir man patiko Simona ir dar galvoju, kad svečių šalių kalbos įpintos dėl solidarumo, jei jie svečiuodamiesi norėtų valgyti ne kavinėje, tai pirkdami suprastų be klausinėjimo kas lentynose
Unknown sakė…
Autorius pašalino šį komentarą.
Unknown sakė…
Robertai, daugelis pastebėjimų taiklūs. Bet apie latvius klysti. Buvau nustebęs po vizito į Jūrmalos Rimi, bet netrūksta ten lentynose produktų su A puse vien lietuviška. Panašu, kad perka ir ne vienas latvis.

Beje Cido sulčių A pusėj irgi tik LV+EN kalbos. Ir nieko. Ir perka lietuviai su vėjeliu ir tie kurie net žodžio juice nesupranta;).

O kalbant ne apie konkrečiai šią pakuotę. Man miela matyt A pusėje užrašus GRIETINĖ, 400 g, 15%. Taškas. Jokių senolių, jokių šūkių ir jokių šiūkšlių.
Dizainologija sakė…
jei mano prognoze (-s) nepasitvirtina - gamintojui nuo to tik geriau :) visgi. nenormalu (ir perdem sykstu), kad siais laikais, kuomet deklaruojama beveik asmenine rinkodara, tebera gausu gamintoju, (tiek LT tiek ir uzsienio gigantu) taupymo sumetimais bandanciu "prakisti" universalias pakuotes. adidas pries kelis metus suko vokietijoje kamapanija "adidas kiekvienam asmeniskai" - issakai pageidavimus, adidas pasiuva asmeninius sportbacius, net inicialus galejo issiuvineti (a la NBA zvaigzdiu sportines avalynes lygis).

net jei dizaino poziuriu "grietine, 400 g. 15%" butu (gal) grazu, gamintojo brendui tai jokios naudos neduotu. sutikite, koks gali buti prisirisimas prie bendrinio produkto? juk kalbame apie uzdirbamus pelna ir isskirtinuma is minios. o kad lentynose per didelis chaosas, kad jose knibzdete knibzda rinkodariniu gudravimu, lietuviu gamintoju rinkodarine strategija trumpalaike - cia kita tema.
Unknown sakė…
Nejaugi gamintojui jokios naudos anei išskirtinumo tokia pakuotė neduotų? :) - http://lovelypackage.com/lait/

Sakykim grietinei būtinai reikia pavadinimo.
Bet ji visai neturi būti riebus užrašas...Be teksto yra krūva dalykų iš kurių gali pažinti brendą.
T.y. "Senolių" pakuotės atveju nemanau, kad fundamentaliai blogas rinkodaros (ne dizaino) sprendimas palikt tą užrašą mažesnį už "GRIETINĖ". Gali kept tokioj pačioj pakuotėj ir grietinėlę (su riebiu užrašu GRIETINĖLĖ), taip pat pieną+kefyrą. Brendo atpažinimui pilnai užtenka šriftų/spalvų/formų/ornamentų. Iš šių apipvidalinimo detalių iš tolo gali brendą pažint, o iš užrašo - žinot kas pakuotėje. Nesvarbu ar ji ant parduotuvės lentynos ar šaldytuve kartu su grietinėle identiškoj pakuotėj.
Unknown sakė…
Čia beje dar viena pakuotė be brendo:
http://lovelypackage.com/cider-canned-cider/

Ir apie jos naudą gamintojui yra daugiau info: "After launch, Cider immediately took second and forth place on the Swedish cider sales list, and has been top five ever since."
Dizainologija sakė…
abu pavyzdžiai puikūs. tačiau lietuvoje joks rinkodarininkas niekas neišdrįs taip pasielgti. antra vertus, tai yra kūrybinis minimalizmas (ne mechaninis), turintis konkrečią strategiją ir radikaliai išsiskiriantis lentynoje. aš irgi esu nuostatos "less is more" adeptas, tačiau mūsų lietuviška kryžkelės kultūra (visame kame) neapsisprendžia kur eiti - į skandinavišką saikingumą, nišų paiešką ar į slavišką puošnumą ir mainstreamą.
idol sakė…
na Lietuvoje turim drąsų žingsnį, ir būtent rinkodarinį. produktas be pavadinimo:
http://zudykreklama.lt/wp-content/uploads/2009/07/genio_skarda_su_lasais-214x300.jpg

sako kūrė Martynas Kazimierėnas, Modestas Vaišnoras & Co.

bet va dizaino prasme toks keistas rezultatas. nu Genys...kala

įdomu būtų sužinoti ar pateisino lūkesčius pardavimai. nes jokio sąmyšio lyg ir neįvyko. aišku aš sidrų miksų skarbonkių nepripažįstų ir gal jis savo vartotojų tarpe populiarus...
Anonimiškas sakė…
Kita mįslė - kodėl bendrinis produkto pavadinimas ("Grietinė") yra pagrindinis ir didžiausias? Ir tai daugelio lietuviškų produktų liga. Rodos logiška būtų "stumti" brendą, bet ne, pirkėjo dėmesys kažkodėl koncentruojamas į "Grietinė" (?).

Čia tai, atleiskit, nesąmonė. Į parduotuvę einu pirkt grietinės, o ne kažko iš pieno žvaigždių asortimento. Be to daug svarbiau, kad tai GRIETINĖ pienuvos, o ne PIENUVOS grietinė, kurios etiketė nesiskirs nuo PIENUVOS riebalų mišinio.

Populiarūs įrašai