Ruoškis Lietuva!




2010m. ES paeiliui pirmininkaus trys šalys - Ispanija, Belgija ir Vengrija. Ta proga dar 2008 m. šių trijų šalių dizaino ir menų aukštųjų mokyklų studentams buvo paskelbtas konkursas pirmininkavimo logotipui sukurti. Grafinio dizaino darbams skelbti konkursus studentams jau tapo ES "vizitine kortele" (kažin ar iškilus finansinėms, juridinėms ar sveikatos problemoms ES taip pat kreipiasi į studentus?). Konkursui buvo pateikta 300 projektų, laimėtoją išrinko "liaudis" internetinio balsavimo būdu. Juo tapo 23 m. belgas Antoine Durieux, Briuselio "Saint-Luc aukštosios menų mokyklos" studentas. Vienas stilius visoms trims šalims (krizė?). Laimėtojui skirta 10 000 € premija (kitiems finalistams - po 500 €). Bet čia dar ne istorijos pabaiga. Logas - tai dar ne identiteto programa. Todėl Ispanijos vyriausybė 2009 m. paskelbė konkursą A.Durieux sukurto logotipo vystymui ir pritaikymui įvairioms Vyriausybės reikmėms. Šių darbų kaina jau...47 000 eurų. Konkursą laimėjo agentūra "Tau Design".

Ši istorija kažkuo primena "Europos krepšinio čempionato 2011" logotipo kūrimo istoriją. Jei pamenate, blitz konkursą laimėjo Kęstutis Koira. O štai kas darė ir dar darys "tuo kitus" darbus (įskaitant ir brandbooką), matyt, ir nenutuokiate. O juos padarė (bei, greičiausiai, šį projektą toliau vystys) kauniečių dizaino agentūra "Visart dizainas" (VR agentūros "Visetas", dirbančios su krepšinio klubu "Žalgiris" bei A.Sabonio krepšinio mokykla, padalinys). Apie šių papildomų darbų konkursus ir kainą nieko nežinoma.

Bet grįžkime prie Ispanijos. Iš koto (vargšą lietuvį dizainerį) verčia visgi ne logo vystymo kaina, o, pvz. numatyta akreditacijų įvairiems renginiams gamyba - 397 671 €, oficialaus tinklapio vertimas į kitas kalbas - 147 900 € ir pan. išlaidos.

Praėjusios kadencijos pirmininkaujančios šalies - Švedijos - identiteto kūrimą laimėjo reklamos agentūra "Bacon Advertising" (apie ją i-nete info praktiškai nėra) iš Stokholmo (diz. Erik Kalmau). Viso identiteto kūrimo kaina - 112 000 €. Oficialiajame se2009.eu tinklapyje sakoma, kad ši suma "in line with what logos and graphic profiles cost for events and projects of this size" (sic URM!). Šiame konkurse dalyvavo "tik" 17 su Švedijos Vyriausybe turėjusių kontraktus komunikacijos agentūrų.

Pabaigai. Švedijai pirmininkavimas (6 mėn.) kainavo 77 Mln. € (t.y. ~76 000 €/val.!!!), Ispanija šiems 6-iems mėn. skyrė jau 90 Mln. € (iš kurių 23 Mln. jau išleido dar prieš 2010 m.) arba ~90 000 €/val.!!! Tokiu atveju 2013 m., net jei LT pirmininkavimo logą už kelis šimtus kurs studentai, Lietuvos laukia tyras, kaip ašara, bankrotas...

Komentarai

Anonimiškas sakė…
Jūs ne pirmą kartą kritikuojate Lietuvos ekoniminę, politinę situaciją.

Ar gali dizainas prisidėti prie šių problemų sprendimo?
Dizainologija sakė…
Be jokios abejonės - gali. Pakanka pažvelgti anapus Baltijos, į Slovėniją, į savo iPodą, į savo kostiumą, į savo automobilį, į savo baldus (jei jie IKEA, arba Herman Miller, arba Contraforma), į telefoną ir į...F117.

Šioje apžvalgoje, beje, kritikos Lietuvai nėra - kalbama apie Ispaniją ir Švediją.

Populiarūs įrašai