Ko neišdrįsta lietuviai, padaro prancūzai


Rodos visi sutaria, kad Lietuvoje nesukuriame įtaigios socialinės reklamos. Sunku pasakyti, kas kaltesnis > kūrėjai ar užsakovai. Aišku viena > šiame media triukšmo prikimštame pasaulyje vis sunkiau būti pastebėtam, ką jau bekalbėti apie reklamos veiksmingumą. Peršasi logiškas kelias > vietoj didaktikos ir moralizavimo > šoko terapija.

Prancūzų reklamos kompanija "BBDP & Fils" sukūrė paaugliams skirtą antirūkymo kampaniją, kuri remiasi paprasta įžvalga > paaugliai yra maištautojai, nenorintys paklūsti svetimai valiai, o rūkymas, iš esmės, ir yra paklusnumas svetimai valiai.

"BDDP& Fils" kūrybininkų nuomone, ideali vizualinė šios idėjos išraiška > oralinio sekso hiperbolizacija (apačioje parašyta "Rūkyti, reiškia būti tabako vergu").

Beje, puikus plakato, kuriam iš esmės nereikia jokio vaizdą aiškinančio teksto ar verbalinio teiginio, pavyzdys.

Komentarai

paulius.rymeikis sakė…
Lietuvos medikai buvo padarę reklamą su šūkiu "tas pats š, kitoj rankoj". Efektyvumo prasme, čia tas pats, b. Įžvalgos prasme čia nieko naujo - ant jos jau n metų joja bene vienintelė efektyvi ilgailaikė antirūkymo kampanija - The Truth. Skirtumas The truth, o nuo šios tas, kad pirmieji žino vieną tiesą - jeigu rodai reklamoje cigaretę, rūkymą, automatiškai skatini išsitraukti cigaretę. Cigaretė jau yra socialinė ikona, nereiktų jos dar labiau populiarinti. Patikėk, šūde ar storulės užpakalyje bus cigaretė - neigiamos įtakos rūkymui ji nepadarys.

Beje, nepykim ant socialinių Lietuvoje - jas daro už mažiausią kainą, o perka saugiausią variantą (kuris puikiai ir telpa mažiausios kainos (pastangų, žinių) rėmuose.
Dizainologija sakė…
maža reklamos kaina (proto ribose, aišku), manyčiau, ne kliūtis originalioms idėjoms.
paulius.rymeikis sakė…
Net labai ne kliūtis, bet labiau tais atvejais, kai tau pasako mūsų tikslas yra x ir tam jūs turite y. Kur kas blogiau, kai pasako, jog tikslas x, y geriau, kuo mažiau, o norim BŪTENT tv klipo, BŪTENT 10s ir BŪTENT 3 skirtingų vienetų. Dar turint omeny nepasitikėjimą atrankos komisija (kiek joje žmonių turi ką bendra su reklama, jau nekalbant apie socialinę), tai daug lengviau yra užsiimti kitais projektais negu "ar matai čia žmogų nenormalų?" :)))
Anonimiškas sakė…
Iš reklamos reikia suprasti, jog oralinis seksas - blogai? Nesupratau.

Populiarūs įrašai