Įvaizdžio kūrimo skandalai ir Rumunijoje

Expo 2010 proga Rumunija nusprendė atnaujinti savo šalies vizualinį identitetą. Turizmo ministerijos paskelbtą naujos šalies įvaizdžio strategijos konkursą laimėjo man anksčiau negirdėta ispanų kompanija THR ("destination branding" ekspertai) poroje su rinkos tyrimų kompanija TNS. Jų pasiūlyta kaina buvo žemiausia - 890 000 € (80 psl. prezentacija). Antras liko "TBWA Bucuresti" ir "GfK Romania" konsorciumas (990 000 €, 32 psl. prezentacija), trečias – mums puikiai žinomos "Saffron" bei "Brandient" ir "Acacia Avenue" konsorciumas (1,6 Mln €, 87 psl. prezentacija). Kaip matome, trečia nuo pirmos kaina skiriasi beveik 2 kartus. Rinkimų komisiją sudarė 33 žmonės, iš kurių 4 – reklamos ir PR ekspertai.

Atrankos nepraėjo (!) tokie brandingo milžinai, kaip "Landor", "FutureBrand", "Siegel & Gale". "Brandient" po rezultatų paskelbimo paskelbė pranešimą šia tema, o kompanijos vykdančioji partnerė Aneta Bogdan viename interviu tvirtino, kad ispanai dempinguoja ir už tokią kainą geros strategijos neįmanoma sukurti. O ispanai, pasirodo, turi kuo pasigirti, jie kūrė identetą Andorai, Kanarų saloms, Argentinai, Bolivijai, Brazilijos Para valstijai, Dubrovnikui, Graikijai, Istrijai, Kroatijai (tik ID diagnostika), Kubai, Čilei...

Įdomi naujojo logotipo istorija. Kodėl pasirinktas toks siužetas? Mat iš atliktų tyrimų paaiškėjo, jog virš 40% turistų pagrindiniais Rumunijos privalumais įvardijo Karpatus ir šalies kraštovaizdį. Tačiau logotipe daugelis pamatė panašumų su istockphoto parduodamu belgų dizainerio Tom Nulens sukurtu lapu. Istorija baigėsi tuo, kad Turizmo ministerijai teko įsigyti iš dizainerio išskirtines teises į šį lapelį (ir istockphoto jis nebeparduodamas)... Kita vertus, prezidento atstovas spaudai pareiškė, kad Rumunijos prezidentui logotipas nepatinka ir jį reiktų "gerinti" :) Iki skausmo pažįstamos Rytų Europos istorijos :)

Kiek plačiau apie šio konkurso peripetijas (anglų k.) galima paskaityti AdHugger.

Komentarai

Anonimiškas sakė…
smagus įrašas

Populiarūs įrašai