리투아니아
Vyksta "Expo 2012" (Yeosu, P.Korėja) Lietuvos paviljono konkursas, kuriam, deja, pateikti tik 5 projektai. "Expo 2012" tema – "Gyvieji vandenynai ir pakrantės" (pažangiausios jūros išteklių įsisavinimo technologijos, aplinkosaugos ir darnios plėtros problemos, vandenynų ir jūrų pakrantėse gyvenančių tautų kultūra.)
Lietuvos paviljono konkursinių projektų vertinimo komisijoje – Algirdas Kaušpėdas, Aplinkos ministerijos, "Investuok Lietuvoje" ir LITEXPO atstovai. Rašoma, kad numatoma kviesti ir daugiau profesionalių ekspertų (kažin kodėl iš anksto jų nepakvietė?). Nesuprantu, kodėl komisijon nekviečiami dizaineriai. Juk paviljono vidus – tai interjero, daiktų, grafinio ir interaktyvaus dizaino sankirta. Tai proga išnaudoti visus 5 žmogaus jausmus.
Peržvelgiau projektus, bet lyderio neradau. Projekte "Gintaras" pasigedau idėjos-magneto (gintaras vienas pats veiksmo nekuria) ir geros paviljono išorės (kitaip – "produkto pakuotės") vizualiazijos – ar vertėjo du kartus kartoti tą patį vidaus vaizdą? Neaišku, kodėl lankytojui paviljone turėtų būti įdomu? Ką jis jame veiktų (be kelių cilindrinių monitorių kelioms galvoms)? Projekto pliusas – aiškinamasis raštas (kuris, beje, galėjo būti surinktas juodu šriftu).
Projekte "Naujoji Baltijos banga" nėra aiškinamojo rašto, tad reikia pasikliauti intuicija. Idėja – Čiurlionio, Baltijos ir kopų miksas. Įspūdį gadina idėjos vulgarizavimas-politizavimas ("Nordstream" vamzdis – suprask tik rusų-vokiečių tandemas kelia pavojų Baltijai, o mes geručiai ir švaručiai), erzina XXL trispalvės agresyvus (neskoningas?) panaudojimas ir...(vėl) krepšnis (o kas bus, jei Eurobasket 2011 pasirodysim taip, kaip 2011 m. U20 Europos krepšinio čempionate?). Stebinančių žiūrovą inovacijų, atradimų neradau.
"Gelmių klodai" man pasirodė perkrautai technologizuotas. Taip, korėjiečiai dievina technologijas ir 2D matricinius kodus, tačiau tai užgožia tiesą apie mus ir mūsų patrauklumą – Lietuva yra dar palyginti mažai civilizacijos sugadintas, "laukinis" kraštas ir tai, mano galva, yra pagrindinis mūsų koziris. Tad kam tas XXLinis Klaipėdos uosto vaizdas, karinių monitorių žaliai-juodos schemos? Be to – naudodamasis 2D kodu, lankytojas pames paviljono atmosferą ir bendraus su savo telefonu (sakyčiau net atvirkščiai – paviljone mobilūs telefonai galėtų apskritai būti blokuojami ir neveikti). Kam komplikuoti komunikavimo schemą ir "paleisti" lankytoją? Magija turėtų būti pačiame paviljone, juk tai – teatras. Aiškinamojo rašto nėra, tad belieka spėlioti, kas būtų paviljono "vinis", kas tuose cilindruose ir kubuose.
"Lietuvos paslaptyje" kraftkartonio simuliavimas eksterjere manęs nesužavėjo. "Paslaptis siuntinyje" idėjos neatsveria imituojamos medžiagos pasirinkimas – tai triviali materija, turinti per daug negatyvių asociacijų ir labai jau nutolusi nuo natūralumo koncepcijos. Kokia pasirinktos idėjos "gintaras" kulminacija, kas būtų tas "oho!" – taip pat neradau, nes aiškinamojo rašto nėra, užtat daug vietos skirta logotipui (nors abejoju, kad architektai kvietėsi grafinį dizainerį). Dėl 2D matricinio kodo, pasirinkto logui, jau rašiau aukščiau. Beje, autoriai galėjo pasidomėti apie kodus – pateikiamas QR kodas, o rašoma, kad tai Upcode (kuris yra 2D kodo suomių prekinis ženklas).
"Gyvybės medis" nemaloniai nustebino supermėgėjišku grafiniu išpildymu – jokios kompozicijos, deformuoto šrifto tekstas išdėliotas ant "triukšmaujančio" žemėlapio, daug gramatinių klaidų (kūribinga vietoj kūrybinga, stugsančio vietoj stūgsančio, stebūklingų vietoj stebuklingų, imontuotas vietoj įmontuotas ir t.t :( Projektas įkvėpimo sėmėsi Disneilende, tačiau per norą parodyti dar ir suvenyrus užmirštas eksterjeras, o ir interjeras labai padrikas, idėja neaiški. Man pasirodė, kad tai silpniausias projektas.
Įdomu, ką išrinks nugalėtoju?
P.S. 리투아니아 – korėjietiškai "Lietuva".
Lietuvos paviljono konkursinių projektų vertinimo komisijoje – Algirdas Kaušpėdas, Aplinkos ministerijos, "Investuok Lietuvoje" ir LITEXPO atstovai. Rašoma, kad numatoma kviesti ir daugiau profesionalių ekspertų (kažin kodėl iš anksto jų nepakvietė?). Nesuprantu, kodėl komisijon nekviečiami dizaineriai. Juk paviljono vidus – tai interjero, daiktų, grafinio ir interaktyvaus dizaino sankirta. Tai proga išnaudoti visus 5 žmogaus jausmus.
Peržvelgiau projektus, bet lyderio neradau. Projekte "Gintaras" pasigedau idėjos-magneto (gintaras vienas pats veiksmo nekuria) ir geros paviljono išorės (kitaip – "produkto pakuotės") vizualiazijos – ar vertėjo du kartus kartoti tą patį vidaus vaizdą? Neaišku, kodėl lankytojui paviljone turėtų būti įdomu? Ką jis jame veiktų (be kelių cilindrinių monitorių kelioms galvoms)? Projekto pliusas – aiškinamasis raštas (kuris, beje, galėjo būti surinktas juodu šriftu).
Projekte "Naujoji Baltijos banga" nėra aiškinamojo rašto, tad reikia pasikliauti intuicija. Idėja – Čiurlionio, Baltijos ir kopų miksas. Įspūdį gadina idėjos vulgarizavimas-politizavimas ("Nordstream" vamzdis – suprask tik rusų-vokiečių tandemas kelia pavojų Baltijai, o mes geručiai ir švaručiai), erzina XXL trispalvės agresyvus (neskoningas?) panaudojimas ir...(vėl) krepšnis (o kas bus, jei Eurobasket 2011 pasirodysim taip, kaip 2011 m. U20 Europos krepšinio čempionate?). Stebinančių žiūrovą inovacijų, atradimų neradau.
"Gelmių klodai" man pasirodė perkrautai technologizuotas. Taip, korėjiečiai dievina technologijas ir 2D matricinius kodus, tačiau tai užgožia tiesą apie mus ir mūsų patrauklumą – Lietuva yra dar palyginti mažai civilizacijos sugadintas, "laukinis" kraštas ir tai, mano galva, yra pagrindinis mūsų koziris. Tad kam tas XXLinis Klaipėdos uosto vaizdas, karinių monitorių žaliai-juodos schemos? Be to – naudodamasis 2D kodu, lankytojas pames paviljono atmosferą ir bendraus su savo telefonu (sakyčiau net atvirkščiai – paviljone mobilūs telefonai galėtų apskritai būti blokuojami ir neveikti). Kam komplikuoti komunikavimo schemą ir "paleisti" lankytoją? Magija turėtų būti pačiame paviljone, juk tai – teatras. Aiškinamojo rašto nėra, tad belieka spėlioti, kas būtų paviljono "vinis", kas tuose cilindruose ir kubuose.
"Lietuvos paslaptyje" kraftkartonio simuliavimas eksterjere manęs nesužavėjo. "Paslaptis siuntinyje" idėjos neatsveria imituojamos medžiagos pasirinkimas – tai triviali materija, turinti per daug negatyvių asociacijų ir labai jau nutolusi nuo natūralumo koncepcijos. Kokia pasirinktos idėjos "gintaras" kulminacija, kas būtų tas "oho!" – taip pat neradau, nes aiškinamojo rašto nėra, užtat daug vietos skirta logotipui (nors abejoju, kad architektai kvietėsi grafinį dizainerį). Dėl 2D matricinio kodo, pasirinkto logui, jau rašiau aukščiau. Beje, autoriai galėjo pasidomėti apie kodus – pateikiamas QR kodas, o rašoma, kad tai Upcode (kuris yra 2D kodo suomių prekinis ženklas).
"Gyvybės medis" nemaloniai nustebino supermėgėjišku grafiniu išpildymu – jokios kompozicijos, deformuoto šrifto tekstas išdėliotas ant "triukšmaujančio" žemėlapio, daug gramatinių klaidų (kūribinga vietoj kūrybinga, stugsančio vietoj stūgsančio, stebūklingų vietoj stebuklingų, imontuotas vietoj įmontuotas ir t.t :( Projektas įkvėpimo sėmėsi Disneilende, tačiau per norą parodyti dar ir suvenyrus užmirštas eksterjeras, o ir interjeras labai padrikas, idėja neaiški. Man pasirodė, kad tai silpniausias projektas.
Įdomu, ką išrinks nugalėtoju?
P.S. 리투아니아 – korėjietiškai "Lietuva".
Komentarai
Projektų ir negali būt daugiau, kai sąlygos tokios. O galimybes riboja labai riboti finansai.
Kitam vertintojui irgi svarbi ši aktualija, jis turi savo nuomonę, tačiau visos pastraipos persmelktos "deja". "nesuprantu", "neradau", "nėra", "kam tas-anas", "nesužavėjo", "nemaloniai nustebino", kas atrodo arogantiškai ir gan piktai.
Taigi, vieną tekstą suvalgiau kaip šviežių bulvių košę su sūriais spirgučiais ir krapais, o kitas tekstas - kaip papuvusios bulvės :)
Taika :)
2011-08-11 šiam projektiniam pasiūlymui vertinimo komisija suteikė 20,07 balo. Antroji vieta atiteko projektui „Lietuvos paslaptis“ (19,82 balo), trečioji vieta skirta „Lietuvos gelmių kodams“ (12,21 balo), ketvirtoji – „Naujajai Baltijos bangai“ (10,61 balo), penktoji – projektui „Lietuva – gyvasis medis“ (10,21 balo), skelbia Aplinkos ministerija.