Kas gali būti originaliau už Miobijaus juostą?
Rugpjūčio pradžioje AB "Lietuvos energija" pristatė savo naująjį ženklą. Atsinaujiimo priežastis – AB "Lietuvos energija" ir AB "Lietuvos elektrinė" susijungimas. Internete informacijos apie konkursą neradau, nenustebčiau, jei nugalėtojas būtų pasirinktas tradiciniu valstybinėms įmonėms "telefoninės apklausos būdu".
Logotipo pagrindimo argumentai standartiniai: "Simboliniame sraigte tarpusavyje persipindamos „sukasi“ trys energijos rūšys, kurios identifikuojamos per simbolio spalvas: mėlyna spalva – hidroenergija, žalia spalva – atsinaujinantys energijos šaltiniai, ekologiška energija ir geltona bei oranžinė spalvos, simbolizuojančios ugnį, dujas (degimas)."
O naujasis ženklas daug silpnesnis už senąjį (kurį sukūrė "RIC"). Nėra net ko lyginti. Dabartinis logotipas nepasižymi originalumu, panašų už kelis baksus galima nusipirkti tuntuose pridygusių istockphoto tipo "grafinio dizaino žaliavos sandėlių". Internetas mirga nuo ženklų, inspiruotų Miobijaus juostos. Senajame gi aš įžvelgiu autentiškumo, originalumo ir konservatyvumo (naujasis ženklas manęs niekaip neįtikins, kas LE - progresyvi šiuolaikiškas įmonė, nes gyvenime matome ką kitą). Nekalbant apie profesinę stilizavimo meistrystę.
Tačiau štai "Lietuvos ryto" žurnalistas Andrius Sytas, tęsdamas tradicinę nacionalinės žiniasklaidos filosofiją "kvadratas vis tiek yra apvalus", sugebėjo "LE" ženkle įžvelgti panašumų su ispanų kompanijos "Iberdrola" logotipu. Išties unikalių sugebėjimų žurnalistas! Jo neįtikino net Pauliaus Senūtos argumentacija. Beje, straipsnyje rašoma ir tai, kad „Lietuvos elektrinės“ atstovė Jūratė Kavaliauskaitė negalėjo pasakyti, kiek bendrovei atsiėjo naujas logotipas ir kas jį kūrė. Valstybinė paslaptis.
Ką gi, gaila, kad valstybinė megakompanija taip užslaptintai žengė tokį rimtą kiekvienai įmonei žingsnį. Ir tas žingsnis, deja, ne į priekį…
Komentarai
O jūsų pateikta Aramova pavyzdį kaip tik aptikau vakar baigtoje vartyti/skaityti knygoje Logo Design Vol. 3. Čia jau nukrypsiu į šoną, bet apie knygą... Kaip gerai nuteikė 11 Case Study pasakojimų ir interviu knygos pradžioje, taip viską sugadino surinktos logotipų kolekcijos pabaigoje. Pasitaikė daug ir techniškai ir estetiškai menkaverčių pavyzdžių.
CVPP (2011-03-18):
"Reklamos paslaugos, kurios apima strateginės rinkodaros priemonių planavimo, interneto svetainės kūrimo, reklamos priemonių (įskaitant ir stiliaus vadovo) kūrimo, įgyvendinimo, gamybos organizavimo paslaugas, vykdant prekės ženklo bei elektros energijos gamybos paslaugų pozicionavimo kampanijas."
Konkurse dalyvavo du dalyviai:
UAB "Idea prima" - 73.628,50 Lt
UAB 'PIAR' - 158.631,00 Lt