"Lietuva – drąsi šalis" įvaizdžio kūrimo fiasko?
„Lietuva – drąsi šalis. Drąsa ženklina mūsų istoriją – nuo paskutinės pagonių tautos, sukūrusios savo valstybę Europoje, iki tautos, kuri inicijavo Sovietų Sąjungos sugriuvimą; novatorišką kultūrą – peržengianti įprastas žanro ribas ir sintezuojanti skirtingus menus; ekonominį augimą ir verslumo dvasią – regiono mažmeninės prekybos, biotechnologijų, lazerių pramonės lyderė; politinę regiono lyderystę, sporto laimėjimus ir kitas gyvenimo sritis.(...) Tokie mes esame, taip mes kuriame savo šalį, tokį pėdsaką mes paliekame pasaulyje“.
Tai fragmentas iš „Lietuvos pristatymo pasaulyje strateginio marketingo koncepcijos“, patvirtintos 2008 m. sausio 24 d. Lietuvos įvaizdžio formavimo komisijos posėdyje.
Taip prasidėjo dar vienas daugiau kaip dešimtmetį trunkančio mūsų šalies įvaizdžio kūrimo etapas.
Baigėsi jis 2009 m. pavasarį – jau kitos Vyriausybės kancleris Deividas Matulionis viešai paskelbė, jog įvaizdžio kūrimo projektas ekonominio sunkmečio sąlygomis nutraukiamas.
Maždaug tuo pat metu Valstybės kontrolė baigė metus trukusį Lietuvos įvaizdžio formavimo auditą ir nevienareikšmiškai konstatavo: „Institucijos, neturėdamos bendros vizijos, nesant nustatytų šalies įvaizdžio formavimo krypčių ir prioritetų, 2005–2008 m. atskiroms šalies įvaizdžio formavimo priemonėms vykdyti, panaudojo apie 63 mln. Lt. (...) Vertinant šalies bendrą politiką formuojant Lietuvos įvaizdį, galima teigti, kad nepriklausomybės laikotarpiu buvo daug bandymų formuoti įvaizdį, tačiau veikta nepakankamai efektyviai ir rezultatyviai, nes bendra šalies politika Lietuvos įvaizdžio klausimu nebuvo suformuota“.
Birutės Žemaitytės 2011-08-12 visas straipsnis iš balsas.lt „Lietuva – drąsi šalis“ įvaizdžio kūrimo fiasko?
Komentarai