Kaip Neste ir Statoil apsikeitė grafiniais elementais


Šiais metais "Neste" baigė atnaujinti visų Lietuvos degalinių identitetą. Tad įdomu peržvelgti dviejų skandinaviškų tinklų – "Neste" ir "Statoil" – identiteto kaitą, tačiau, prisipažinsiu, ši mutacija, žiūrint iš ženklodaros taško, gerokai trikdo.


Trikdo todėl, kad iš esmės kompanijos apsikeitė grafiniais simboliais, tačiau kiekviena nusprendė, jog jos senasis identitetas morališkai paseno. Taigi, klausimas toks – kas šiuolaikiška, o kas senamadiška? Peršasi atsakymas, kad ant bangos 3D ir pirminės (cheminės) spalvos (pvz. "Omnitel", "Lietuvos draudmas"…), o štai formos nesensta.


2007 m. "Statoil" susijungimas su kita Norvegijos kompanija "Nors Hydro" tapo proga atnaujinti ir naujo darinio identitetą, kurį sukūrė "Scandinavian Design Group" ir kuris įdiegtas 2009 m.


Reidar Gjærum (Senior VP Corporate communication): "Although we have a competitive edge and a strong position in Norway, we are relatively unknown compared to the largest global energy companies. To make us stronger without spending large sums on marketing, it is important to create a distinct identity that conveys an interesting story.


Our new logo, the star, is inspired by the starry skies of the north. It symbolizes our highest aspirations: continued focus on the Norwegian continental shelf, international growth, and active and targeted work to develop effective new energy solutions.


By choosing the magenta-coloured star as our new symbol, we make explicit our origins and our desire to cross new frontiers on our journey forward. We’re also making a clear statement that the world can still look towards the north to discover future energy solutions."


Tačiau degalinės (kurių yra apie 2300, veikia Baltijos, Skandinavijos šalyse, Rusijoje bei Lenkijoje ir kurios priklauso "Statoil" padaliniui "Statoil Fuel & Retail", įkurtam 2010 m.) išlaikys senąjį identitetą. Taigi iš esmės turime dvigubo identiteto – B2B ir B2C – atvejį.


"Neste" gi pasuko kitu – monolitinio identieto – keliu, 2005 m. pasirinkdama šiuo metu madingą draugiškos gamtai kompanijos įvaizdį, kurį įkūnija grafinis simbolis iš dviejų lašų. Korporatyvis logotipas tapo vien tipografiniu (susišaukia su "StatoilHydro"), o grafinis simbolis tampa nebe integruotu, o tik pagalbiniu. Kaip ir "Omnitel" atveju, "Neste" ID atnaujinimo banga iki mūsų atsirito iš Rytų. 


Panu Kopra (Neste Oil's VP, Russian, Polish, and Baltic Operations): "Our revamped visual identity highlights our commitment to being a forward-looking oil company that believes in the importance of environmental responsibility and is open about all aspects of its operations. Top quality, safety, and environmental responsibility are central goals for us in all aspects of our operations.


The revamped appearance will consolidate the Neste Oil brand and its position as the market's quality leader. Neste Oil intends revamping its entire service station network in Russia, which currently consists of 56 Neste outlets".


Indrek Kaju (GM, Russian Operations at Neste St. Petersburg): "The brand started to look like Neste Oil when everyone agreed on what the company should reflect, he says – quality, advanced technology, respect for the environment, and safety. Neste Oil’s main colors are blue and white. The blue has been chosen to represent credibility, and the white, purity and openness. The drop image toned in light green and bright blue is recommended for use together with the strapline, but is not intended as a logo."


Arttu Salovaara (Head of the identity project for Tango design agency (dabar TBWA): "CEO Risto Rinne liked the image, even though he joked that it was almost psychedelic. Two liquids meet in the image, and create a third, cleaner, and more refined liquid." 


Atvirai pasakius, man senasis "Neste" grafinis simbolis buvo stipresnis ir įsimintinesnis. Formų susiliejimas, suapvalėjimas, pastelinės spalvos - tai nėra kažkas naujo, išskirtino ir įsimenančio. O štai naujojo logo tipografija tapo neabejotinai šiuolaikškesnė ir estetiškesnė.

Komentarai

Anonimiškas sakė…
Esi visiškai teisus. Problema gal labiau yra tame, kad šiaurėje visuomenė pydaristiškėja tiesiogine ta žodžio prasme, tai ir gaunasi labiau moteriški logotipai.

Pasižiūrėk į formas senesnių ir naujesnių logotipų. Naujesni labiau moteriškumą primeną, priešingai nei senesni.
toto sakė…
degalinė-pederastas geriau nei degalinė-marozas arba degalinė-turtingas senis. Labiau ne moteriškumą primeną, o lankstumą,malonų aptarnavimą ir gerą laiką. ir norėčiau pakartot šio blogo sloganą :"nieko nėra amžino / nieko nėra tobulo / nieko nėra išbaigto"

Populiarūs įrašai