Kaip sekasi kaimynams: Lenkijos miestų brandingas
Dinamiškiausiais paskutiniojo 25 m. laikotarpio (1982 - 2007) Europos miestais laikomi Ispanijos miestai Barselona, Valencija, Sevilija, Malaga ir Bilbao, kurie save pozicionavo augimo centrais. Tačiau naujajame 25-čio starte aktyviausi yra Lenkijos miestai.
Įspūdingame skaičiuje rimtų reitingų, tokiuose, kaip Globalization and World Cities Research Cluster (GaWC), Brookings Institution, Z/Yen index, European Cities Monitor business executive survey, AON Consulting’s People Risk Index, European Cities of the Future for investment (fDi Magazine), Global Free Zones of the Future (fDi Magazine), Tholons the most dynamic global outsourcing market in the world, ULI/PWC, Cushman & Wakefield’s global survey, La Salle’s E-REGI growth survey, The Economist Intelligence Unit (EIU) & Mercer liveability survey, EU’s Eurobarometer survey Lenkijos miestai ar ekonominio vystymo zonos padarė bene didžiausią šuolį.
Lenkai giriami už ženklią pažangą verslo analitikos, HR (žmogiškųjų išteklių), F&A (finansai ir apskaita) R&D (mokslo tyrimai ir taikomoji veikla) srityse ir parodytus gebėjimus rasti nišas postrecesinėje pasaulio ekonomikoje.
Sferos, kur kaimynams dar reikia pasistengti – technologijos ir R&D (mokslo tyrimai ir taikomoji veikla) bei brandų vystymas, nes Buck Consultants Top 30 European Tech Cities sąraše Lenkijos miestų dar nėra.
Tačiau miestų ir regionų ženklodaroje lenkai vieni dinamiškiausių visoje Rytų Europoje (o gal ir apskritai Europoje). Vienos aktyviausių geografinės vietos ženklodaros kūrime yra dvi agentūros - "Eskadra" iš Krokuvos (priklausanti "Promarket" iš Izraelio) ir BNA iš Varšuvos (DDB).
Ypatingai didelis sujudimas buvo matomas siekiant 2016 m. Europos kultūros sostinės titulo, kuomet kone kiekvienas didesnis Lenkijos miestas teikė paraišką ir susikūrė vystymosi strategijas ir vizijas bei progines vizualines identiteto sistemas, o nugalėjo šioje kovoje Vroclavas.
Artėjantis 2012 m. Europos futbolo čempionatas, įvyksiantis Ukrainoje ir Lenkijoje (Varšuvoje, Poznanėje, Gdanske ir Vroclave) kažkokių postūmių atnaujinti savo identitetus minėtiems miestams nedavė (naujausias jų – "protestantiškas" (nes vien tipografinis) Poznanės – buvo inauguruotas dar 2009 m.).
Brandų stilistika, kaip matome, labai įvairi - nuo konservatyvaus Gdansko heraldinio herbo, bravūriškų Bydgoščio ar Vroclavo iki sofistikuoto Ščecino.
Taigi, Lietuvoje mes dar tebesiginčijame dėl geografinės vietos ženklodaros ir įvaizdžio svarbos ir reikalingumo, lenkai šiomis rinkodaros vystymo priemonėmis jau pilnai naudojasi. Ir, kaip matome, tai duoda rezultatų.
Komentarai