Kaip sekasi kaimynams: Rygos brandingas
2009 m. Rygos savivaldybės paskelbtą Rygos įvaizdžio formavimo tarptautinį konkursą laimėjo vokiečių agentūra "Embassy" su idėja "Live Riga" (ir nesudėtingu kampanijai skirtu logotipu), kuria siekiama įtvirtinti Rygos, kaip Šiaurės sostinės, įvaizdį/statusą. Konkursui buvo skirti du mėnesiai, dalyviai buvo kviestiniai. "Embassy" yra patyrusi miestų brandingo kūrimo specialistė, žinoma kaip laimėjusi Berlyno identiteto kūrimo konkursą.
Kampanija buvo siekta pritraukti turistų iš Vokietijos, Švedijos, Suomijos, Norvegijos, Izraelio, Gruzijos, Rusijos, Baltarusijos, Lietuvos ir Estijos. Buvo tikimasi, kad ji pakels turizmo sektoriaus BVP 15-20% ir kad kiekvienas milijonas atvykusių turistų sukurs apie 100 000 naujų darbo vietų. Antras komunikacijai keltas tikslas - suaktyvinti "verslo turizmą" - pritraukti 100-200 tarptautinių konferencijų ir 200 000 jų dalyvių. Rygos mero Ainārso Šleserso manymu, turistų Rygoje 2014 metais turėtų padvigubėti (t.y. augimas 25% per metus), o Latvijos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) prezidentas Janis Naglis išreiškė viltį, kad būtent tik turizmo sektorius krizės metu (kalbama apie 2009-uosius metus) turi potencialo sparčiai augti.
Komunikacijos kampaniją iniciavo "airBaltic" partnerystėje su Rygos savivaldybe, o finansavo "airBaltic". Tam specialiai sukurtą Rygos turizmo vystimo biurą valdo Rygos savivaldybė (70%), "airBaltic" (10%), LVRA (10%), ir Latvijos kelionių organizatorių asociacija (10%). Kampanijos 2009/2010 m. biudžetą sudarė 8.4 mln. €.
Po kampanijos LVRA paskelbė, kad 2010 m. lyginant su 2009 m. turistų padaugėjo 18% (arba 1.3 mln. - geras rezultatas, žinant kokia pasaulyje siautė krizė), o Ryga priraukė apie 85% visų atvykusių Latvijon turistų. Viešbučių užimtumas pakilo iki 57.5% (pvz. 2010 m. gruodį lyginant su 2009 m. gruodžiu viešbučių užimtumams padidėjo 22%, o štai 2009 m. užimtumas lyginant su 2008 m. buvo kritęs net 40%)
2011 m. kampanijai buvo skirta 615 000 €, komunikavimo kanalais buvo pasirinktas internetas (atrinkta 20 tinklapių), lauko reklama, reklama spaudoje (30 žurnalų) bei trys tarptautinės parodos - MATKA Helsinkyje, ITB Berlyne ir MITT Maskvoje. Reklaminė kampanija truko nuo kovo 1 d . iki gegužės 31 d. 2011 m. komunikavimo specifika - socialinių tinklų išnaudojimas (Facebook Weekend Guide, Foursquare, Twitter).
Žinant, kad Norvegija turizmo rinkodarai skiria 80 mln €, Rygos <3 Mln € atrodo kaip simbolinė suma (ką jau bekalbėt apie Vilniaus biudžetą!). Vadinasi svarbiausiu sėkmės faktoriumi "mažiukams" tampa ne ūgis, o smūgis :)
Sekantis Rygos įvaizdžio vystymo etapas - pernai vasarą paskelbtas konkursas sukurti 2011 m. spalio-lapkričio/ 2012 m. balandžio-gegužės sezonui skirtą kampaniją, jos biudžetas ~ 28 000 €. Konkurso užduotis buvo sukurti visiems keturiems metų laikams pritaikomą "Live Riga" idėją, kuria būtų informuojama apie daugybę atostogavimo ir pramogavimo Rygoje galimybių. Tikslinėmis rinkomis buvo pasirinktos 8 šalys - Vokietija, Rusija, Norvegija, Švedija, Suomija, Estija, Lietuva ir Gruzija. Konkurse dalyvavo trys latvių kompanijos, nugalėjo !Mooz.
Ne visai tipiška dizaineriška informacija, bet be uždavinių ir rezultatų dizainas neturi prasmės.
Kampanijos paleidimo metu neišvengta kuriozų - niekas nepastebėjo, jog skrajutėse žodis "Leave" tapo "Live" :) |
Komentarai
Liapsusas su "live" vietoj "leave" - prajuokino :D "Lengva ateiti, sunku gyventi" :D Facepalm...