Vizijos, misijos - tai tik akių dūmimas
Dar visai neseniai visi matėme vieną didžiausių ekologinių katastrofų - "ekologiškiausios" kompanijos "BP" naftos platformos "Deepwater Horizon" avariją Meksikos įlankoje, kuomet į jūrą išsiliejo ~5 milijonai barelių naftos. Kompanijai pateiktas didžiausias istorijoje ieškinys, šiai dienai ji jau sumokėjo 42.2 mlrd. JAV dol. Po šios klaidos ko vertas visas "BP" brando auginimas, paremtas ekologija ir atsakingumu, kurie įkūnyti ir kompanijos logotipe bei vizualioje komunikacijoje? Finansinės šios klaidos pasekmės: "BP" akcijos vertė nuo 60 JAV dol. prieš avariją nukrito iki 29.20 JAV dol. po jos.
Lietuva. Kompanijos pavadinimas "Ekonovus", kompanijos vizija ir misija (iš jų tinklalapio):
Vizija ir misija
UAB „Ekonovus" – atliekų tvarkymo bendrovė, randanti efektyviausius ir inovatyviausius atliekų tvarkymo ir antrinių žaliavų bei energijos regeneravimo sprendimus. Esame atsakingi už savo klientus šiandien ir galvojame apie ateities kartas, todėl drąsiai priimame iššūkius ir taikome naujoves.
Mūsų vizija - sukurti stiprią nacionalinio masto bendrovę, neturinčią jokių kūrybiškumo apribojimų siekiant naujų horizontų.
Mūsų misija – atsakingai ir profesionaliai teikti novatoriškas atliekų tvarkymo paslaugas, rūpintis vartotojais ir nuolat tobulinti teikiamų paslaugų kokybę.
O realybėje? "Respublika":
Kopūstėlių savartynas |
"Paaiškėjo štai kas. „Ekonovus“ visame Ukmergės rajone surenka atliekas. Ji iš tikrųjų kariniame dalinyje, tačiau valstybinio miško žemėje, išpylė apie 200 kubinių metrų atliekų. Bendrovė teigia, kad išpylė atliekas rūšiavimui ir kad kreipėsi į mūsų regioninį aplinkos departamentą dėl leidimo. Tačiau pirmas dalykas - departamentas neranda jokio kreipimosi. O antras dalykas - jei ir būtų toks kreipimasis, tai dar nėra leidimo išdavimas. O leidimo jokio nėra išduota, nes, norint išduoti leidimą, turi būti atliktas poveikio aplinkai vertinimas ir panašiai. Nieko tokio nebuvo padaryta“, – vardijo Aplinkos apsaugos ministras V. Mazuronis."
"Žalios" vizijos, misijos dažniausiai yra fikcija ir verslo mados tendencija, skirta visuomenės akių dūmimui. Beje, kad tai tik spektaklis, rašo ir Wally Olins savo knygoje "On brand" (2003):
"In this book I have kept references to Mission, Vision and Value statements to a minimum, although I am aware that they form the basis from which most organizations seek to project a clear idea to their staff and other stakeholders about who they are, what they stand for, what they are there for and where are they going. I've read literally hundreds of these and I've also written quite a few and with the best will in the world I can't think that they are much use. For the most part I find them pious, predictable, repetitive, interchangeable and ultimately irrelevant. I once showed the board of a pharma company five mission statements from their own company and from competitors and not a single board member could pick out his own company's mission statement from the rest of the pack."
Komentarai
Nes iš vizijos matosi, kad jie tikrai neturi jokių kūrybiškumo apribojimų (jau geriau turėtų), o iš misijos – kad tikrai teikia novatoriškas atliekų tvarkymo paslaugas:D