Lietuviškos ženklodaros, kainodaros ir dizaino ypatumai


PC "Iki" lentynoje pamačiau lietuviškus makaronus pakankamai gero dizaino pakuotėje. Žemesnėje lentynoje matyti tos pat įmonės produktai, bet tragiško dizaino pakuotėje. Lyg ir progresas, bet...

Pavadinimas: "Zarasų paukštynas" gamina makaronus??? Prastas ženklodaros ėjimas. Niekaip vartotojas nesusies paukštyno su makaronais. "ZP" net tiklalapio neturi. "Kaimiški" – reiškia labai geri? Lietuvos kaime mėgo ir mokėjo gaminti makaronus? Ar čia apie Italiją? Jumoras.

Kaina: apačioje "ZP" makaronų kaina apie 12 Lt/kg, viršuje – apie 18 Lt/kg. Ar tai dėl investicijos į dizainą, ar naujame dizaine makaronų kokybė pasidarė tokia neįtikėtina (nors apie tai ant pakuotės ir neužsimenama), kad aplenkė greta esančią garsiąją italų "Barilla" (šios kaina gerokai žemesnė)?

Vargu ar pirkėją galima įtikinti, kad lietuvių gamintojų produkcija gali prilygti ar net aplenkti italų ar prancūzų žinomus brandus, gaminančius tų šalių firminius virtuvės produktus. Ir tikrai ne su "Zarasų paukštynas" pavadinimu.

(Na, nebent atsiras pinigingas patriotas, besivadovaujantis Petro šūkiu "Už Lietuvą, vyrai!").

Komentarai

Albertas sakė…
Gerb. Robertai, jūsų požiūris į maisto produktus - šiek tiek trumparegiškas.
Jūs lyginate skirtingus produktus - tas pats, kas lyginti VW GOLF ir BMW 5: makaronai, pagaminti iš miltų ir vandens, ir makaronai, pagaminti iš miltų ir kiaušinių...
O nuotraukoje aukščiau esantys makaronai dar ir su priedais - špinatais, pomidorais... Ir tai yra parašyta ant pakuotės...

Palyginau kainas e-maximoje...

Makaronai su kiaušiniais AGNESI - 19,96 Lt/kg
Makaronai su kiaušiniais (su kvap.prieskoninias augalais) AGNESI - 19,96 Lt/kg

Makaronai / Tagliolini (su kiaušiniais) DIVELLA - 17,96 Lt/kg

Taigi 12 Lt/kg (arba 18 Lt/kg) yra pigiau arba ne brangiau už itališkus (18-20 Lt/kg)
Unknown sakė…
Gal būtų užtekę pasidžiaugti, kad kažkas ėmėsi gerinti pakuotės dizainą? Tai ne – tam pačiam poste reikia sukritikuoti įmonės pavadinimą, kainodarą, "merchandisingą" etc. :)
Robertai, koks čia būtų neprastas ženklodaros ėjimas?
Ir jaučiu kiek siaurą požiūrį šioje kritikoje.
Dizainologija sakė…
Albertai - galbūt. Aš analizuoju besiremdamas pirmu įspūdžiu, kaip ir pirkėjas, neturintis laiko giliai analizei prie lentynos. O remiuosi ant apatinės pakuotės esančiu užrašu "Netrukus atsinaujinsime" (nuotraukoje silpnai matosi). Atsinaujinimą matau viršuje. Įskaitant ir pakitusią kainą. Dedukcija - visi apačioje esantys makaronai bus pakeisti viršuje esančiais. Paprasta išvada. Kita vertus ~2 Lt/kg skirtumas ar ta pati kaina tarp "Agnesi" ir "Zarasų paukštyno" manęs visai neįtikina (tai tas pat kaip, kad "Lelijos" kaina būtų vos vos pigesnė ar tokia pati, kaip "E.Zegna").

Mariau - pasidžiaugiau pirmąjame sakinyne.

Mindaugai - apie tai kodėl Nissan, Honda ir Toyta sukūrė Infiniti, Acura ir Lexus prirašyta šimtai knygų, todėl nebesikartosiu (apie tai, kodėl "Zarasų paukštynas" netinkamas pavadinimas makaronams ar "Kaimiški" ir "lakštiniai" kaip lietuviška kokybės garantija skamba diletantiškai). Kuo čia dėti automobiliai? Dėl žmonių psichologijos ypatumų.
Robertai, knygos labai gerai, visko ten yra.
Ir žiūrime, ką turime.

Kodėl "Zarasų paukštynas"

- nes tai yra ferma;
- jos visa ko pagrindas ir lokomotyvas - kiaušiniai;
- visai produkcijai gaminti naudojami šviežūs kiaušiniai;
- ferma kaime, šalia Zarasų;
- iš vietinės bendruomės seniai įgijusi šį nickname'ą;
- ex - žūb "sparnai" buvo mažai kam žinomas;

Kodėl "Kaimiški"

- nes ferma kaime;
- lokomotyviniai kiaušiniai nuo LT nepriklausomybės aušros parduodami kaip "Kaimiški". Nuspręsta šį produktų linijos prekės ženklą naudoti toliau plečiant asortimentą http://www.flickr.com/photos/blogpackagelt/sets/72157639562753053/
- makaronai kaip iš šakočiai gaminami kaime. Pastos gamybai naudojami šviežūs kiaušiniai (ne kiaušinių milteliai ar pan.);
- nes tai lietuviški makaronai. Jie nepretenduoja būti itališkais, ar tokius imituoti. O "itališki pastos stebuklai" įvyksta virtuvėje priklausomai nuo to, kaip mokama elgtis su makaronais[aišku jei jų sudėtyje nėra tik miltai ir vaduo].

Kodėl viskas po "Kaimiški"

- dėl įvairių priežasčių esama bendrovės strategija - verstis su minimum prekės ženklų, suvokiant visus to privalumus ir galimus minusus.

Ir būtų keista, jei bendrovė pakuotės kaštų neįskaičiuotų į pilnąją produkto savikainą. Aukščiau ir žemiau esantys makaronai skirasi ne tik pakuote, bet ir sudėtimi.
Bendrovės tinklalapiai kuriami. [Ne PackAge, mes to nedarome]


Pirkeja sakė…
Oi tikrai nereikia būti kažkokiu ekspertu, kad suvesti kiaušinius ir makaronus! Nėra tokie buki tie žmonės, priedo gi dabar visi kulinarija užsiima, knygas apie ją skaito/rašo. O kas nesupras, tai gal tų mandrų makaronų ir nereikia, užteks paprastų gintarinių...
Dizainologija sakė…
Mindaugai, visa tai charakteringas rinkodarininko požiūris, drįsčiau teigti, jog vartotojas žiūri į viską paprasčiau ir tiek dedukcijų nedaro. Jo galvoje veikia mikrosekundinės asociacijos žinomas-nežinomas, natūralu-dirbtina, pigu-brangu, gražu-negražu ir pan. Formaliai - situacija kaip kažkada su "Lietuvos telekomu", kuris visgi turėjo svarių argumentų pasivadinti TEO.

O dėl kainos aš prieštarausiu - kainos šuolis (ir dar gana nežinomai kompanijai) pakankamai drąstiškas. Laikas parodys, kas teisus.

Šiaip pastebėjau, kad lietuvių verslininkai gana tiesmukiški ir kompanijas, brendus pavadinima funkciniais žodžiais - "Kauno kranai", "Vievio paukštynas", "Vilniaus duona", "Lietuvos geležinkeliai", "Vilniaus majonezas" ir pan., kurie neleidžia brendui plėstis ir neleidžia "įkrauti" reikalingos konotacijos. Koncentruotai apie pavadinimų strategijas: Al Ries "The Power of the Name": http://youtu.be/yb_YV54fMOM
Albertas sakė…
Robertai, deja, iš patirties provincijoje, galiu pasakyti, kad pavadinimas "Kaimo spaustuve" yra zmonems artimiau nei pvz. "Print-smint"...

Unknown sakė…
Pritarčiau Pirkėjai su Albertu, makaronai yra ne dizaino vadybos studentų praktikai, o pirkėjams (-oms), kuriems "savas" pavadinimas yra galbūt svariau, nei formaliai teisingas ir perspektyvus galbūt būsimam linijos išplėtimui ar ėjimui į Maskvos rinką. Ir kas ten žino, kokia to paukštyno strategija, net Mindaugas - tik tiek, kiek jam pasakė.. Beje, esu pastebėjęs, kad estetiška, "švari" pakuotė aukštesnių kainų segmente veikia teigiamai, o žemesnių kažkodėl - atrodo skurdžiai, "vargoliškai". Čia panašiai - apatinėje lentynoje "kaimiški" asocijuojasi su "vargani ir pigūs", o viršutinėje - su "autentiški ir turtingo skonio beigi sudėties".
Dizainologija sakė…
Na, neapgaudinėkime savęs – gyvename ne Vakarų Europoje ir makaronus už tokią kainą (į)perka ne pensininkai ir jie skirti tikrai ne provincijai. Ir nei autentiškas pavadinimas, nei geras dizainas aukštos kainos nei suminkštins nei užmaskuos. Jei lietuviškumas parduotų, aplink nebūtų Hema2genų, La Bambų, Bomondų, Akropolių, Eifelių, Babilonų, Office Day (UAB Sanitas), La crépe, Can Canų, &Joy etc.
Dizainologija sakė…
P.S. Nesupraskite manęs klaidingai - aš, aišku, už mūsų nacionalines vertybes.
Unknown sakė…
Nusipirkau ir aš "kaimiškų" Zarasų paukštyno makaronų, išviriau ir nustebau, kad galima tokį produktą parduoti ir gaminti.Siaubingai neskanūs, iš kriauklelių beverdant liko neaiškios formos gabalai.Gėda gamintojui ir platintojui siūlyti pirkėjui tokią prekę pirkėjui, ji tinka nebent Zarasų paukštyno viščiukus lęsinti. Gėda.

Populiarūs įrašai