Lietuviškos ženklodaros, kainodaros ir dizaino ypatumai
PC "Iki" lentynoje pamačiau lietuviškus makaronus pakankamai gero dizaino pakuotėje. Žemesnėje lentynoje matyti tos pat įmonės produktai, bet tragiško dizaino pakuotėje. Lyg ir progresas, bet...
Pavadinimas: "Zarasų paukštynas" gamina makaronus??? Prastas ženklodaros ėjimas. Niekaip vartotojas nesusies paukštyno su makaronais. "ZP" net tiklalapio neturi. "Kaimiški" – reiškia labai geri? Lietuvos kaime mėgo ir mokėjo gaminti makaronus? Ar čia apie Italiją? Jumoras.
Kaina: apačioje "ZP" makaronų kaina apie 12 Lt/kg, viršuje – apie 18 Lt/kg. Ar tai dėl investicijos į dizainą, ar naujame dizaine makaronų kokybė pasidarė tokia neįtikėtina (nors apie tai ant pakuotės ir neužsimenama), kad aplenkė greta esančią garsiąją italų "Barilla" (šios kaina gerokai žemesnė)?
Vargu ar pirkėją galima įtikinti, kad lietuvių gamintojų produkcija gali prilygti ar net aplenkti italų ar prancūzų žinomus brandus, gaminančius tų šalių firminius virtuvės produktus. Ir tikrai ne su "Zarasų paukštynas" pavadinimu.
(Na, nebent atsiras pinigingas patriotas, besivadovaujantis Petro šūkiu "Už Lietuvą, vyrai!").
Komentarai
Jūs lyginate skirtingus produktus - tas pats, kas lyginti VW GOLF ir BMW 5: makaronai, pagaminti iš miltų ir vandens, ir makaronai, pagaminti iš miltų ir kiaušinių...
O nuotraukoje aukščiau esantys makaronai dar ir su priedais - špinatais, pomidorais... Ir tai yra parašyta ant pakuotės...
Palyginau kainas e-maximoje...
Makaronai su kiaušiniais AGNESI - 19,96 Lt/kg
Makaronai su kiaušiniais (su kvap.prieskoninias augalais) AGNESI - 19,96 Lt/kg
Makaronai / Tagliolini (su kiaušiniais) DIVELLA - 17,96 Lt/kg
Taigi 12 Lt/kg (arba 18 Lt/kg) yra pigiau arba ne brangiau už itališkus (18-20 Lt/kg)
Ir jaučiu kiek siaurą požiūrį šioje kritikoje.
Mariau - pasidžiaugiau pirmąjame sakinyne.
Mindaugai - apie tai kodėl Nissan, Honda ir Toyta sukūrė Infiniti, Acura ir Lexus prirašyta šimtai knygų, todėl nebesikartosiu (apie tai, kodėl "Zarasų paukštynas" netinkamas pavadinimas makaronams ar "Kaimiški" ir "lakštiniai" kaip lietuviška kokybės garantija skamba diletantiškai). Kuo čia dėti automobiliai? Dėl žmonių psichologijos ypatumų.
Ir žiūrime, ką turime.
Kodėl "Zarasų paukštynas"
- nes tai yra ferma;
- jos visa ko pagrindas ir lokomotyvas - kiaušiniai;
- visai produkcijai gaminti naudojami šviežūs kiaušiniai;
- ferma kaime, šalia Zarasų;
- iš vietinės bendruomės seniai įgijusi šį nickname'ą;
- ex - žūb "sparnai" buvo mažai kam žinomas;
Kodėl "Kaimiški"
- nes ferma kaime;
- lokomotyviniai kiaušiniai nuo LT nepriklausomybės aušros parduodami kaip "Kaimiški". Nuspręsta šį produktų linijos prekės ženklą naudoti toliau plečiant asortimentą http://www.flickr.com/photos/blogpackagelt/sets/72157639562753053/
- makaronai kaip iš šakočiai gaminami kaime. Pastos gamybai naudojami šviežūs kiaušiniai (ne kiaušinių milteliai ar pan.);
- nes tai lietuviški makaronai. Jie nepretenduoja būti itališkais, ar tokius imituoti. O "itališki pastos stebuklai" įvyksta virtuvėje priklausomai nuo to, kaip mokama elgtis su makaronais[aišku jei jų sudėtyje nėra tik miltai ir vaduo].
Kodėl viskas po "Kaimiški"
- dėl įvairių priežasčių esama bendrovės strategija - verstis su minimum prekės ženklų, suvokiant visus to privalumus ir galimus minusus.
Ir būtų keista, jei bendrovė pakuotės kaštų neįskaičiuotų į pilnąją produkto savikainą. Aukščiau ir žemiau esantys makaronai skirasi ne tik pakuote, bet ir sudėtimi.
Bendrovės tinklalapiai kuriami. [Ne PackAge, mes to nedarome]
O dėl kainos aš prieštarausiu - kainos šuolis (ir dar gana nežinomai kompanijai) pakankamai drąstiškas. Laikas parodys, kas teisus.
Šiaip pastebėjau, kad lietuvių verslininkai gana tiesmukiški ir kompanijas, brendus pavadinima funkciniais žodžiais - "Kauno kranai", "Vievio paukštynas", "Vilniaus duona", "Lietuvos geležinkeliai", "Vilniaus majonezas" ir pan., kurie neleidžia brendui plėstis ir neleidžia "įkrauti" reikalingos konotacijos. Koncentruotai apie pavadinimų strategijas: Al Ries "The Power of the Name": http://youtu.be/yb_YV54fMOM