Socialinė-kultūrinė reklama? Kas tai?
Tai komunikavimo žanras, kurį reikėtų įrašyti į Lietuvos raudonąją knygą. Mat tie pavyzdžiai, kuriuos retsykiais išvystame gatvėje, greičiau diskredituoja lietuvišką socialinę ir kultūrinę komunikaciją, nei ją reprezentuoja.
Štai ir šie plakatai, kurių užsakovas neaišku kas, nes nėra nei vieno logotipo, parodo ne tiek dizainerių kūrybinę impotenciją, kiek valstybinių institucijų pilkos valdininkų klasės kompetencijos lygį ir jos požiūrį į nacionalinę kultūrą ir jos viešinimo finansavimą. O dar visai neseniai Kultūros ministerija džiaugėsi, jog 2014 m. ji pagaliau tiesiogiai disponuos Europos sąjungos skiriama struktūrinių fondų parama...
Paskutinį kartą dėmesio vertą kultūros srities plakatą mačiau bene 2011 m., jis buvo skirtas Česlavo Milošo metams ir sukūrė jį lenkų dailininkas Michał Tadeusz Golański, laimėjęs Vilniaus m. savivaldybės ir Lenkų kultūros instituto organizuotą konkursą (kuriame dalyvavo 21 autorius, jam buvo pateikta virš 50 darbų).
Dailininkas – Michał Tadeusz Golański |
Graudu.
Komentarai