Apie įžvalgą
Turime tokį kojines gaminantį dinozaurą, vardu "AB Sparta", įsikūrusį niūriame sovietmečio pastatų komplekse greta V.Diawaros "Lofto", kuris, jei tikėt jo tinklalapiu, 2018 m. švęs savo šimtmetį.
Remdamasi principu "visiems viską" AB "Sparta" gamina ne tik kojines, bet ir kitokią beviltiškai pasenusio dizaino produkciją, kurią parduoda nykioje parduotuvėje Švitrigailos g. už nenormalią kainą (pvz. vyriški balti marškinėliai (t-shirt) – 33 Lt). Nenuostabu, nes kompanijai jau 20 m. vadovauja tas pats nepakeičiamas direktorius. Tik man keista, kodėl įmonė vis dar nebankrutavo (matyt gyvybę jai dar palaiko eksportas). Sava rinka jai neįdomi, o savo požiūriu į rinkodarą ji kaip du vandens lašai panaši į sesę "Leliją".
Neseniai "Sparta" atsinaujino savo logotipą, dizaino autorius – Mindaugas Šimelionis. Nelabai suprantu kokia prasmė tai buvo daryti, nes kompanijoje niekas nepasikeitė nei per nago juodymą.
"Spartos" tinklalapis (dizainas – "Amburia Branding") labai prastas (švelniai tariant), nesutvarkyta net informacija (angliškoje versijoje palikti lietuviški tekstai), o apie kompanijos, turinčios 100 m. istoriją, prisistatymą geriau visai nekalbėti. "Sparta" per beveik ketvirtį amžiaus nesugebėjo pasiekti net 1998 m. "Utenos trikotažo" lygio. Tais metais I.Ševiakovaitės–J.Rimkutės tandemo bei "Barikados" pagalba "UT" radikaliai pakeitė savo pozicionavimą, rinkodarą ir įvaizdį ir iš provincialios sovietinės įmonės tapo modernia europietiška kompanija.
Angliškoje versijoje palikti lietuviški tekstai, informacija tokia skurdi, kad rodos tai garaže įsikūrusi įmonė. |
"LMM" idėja gimė 2003 m. San Franciske rinkodarininko Jonah Staw ir literatūros agentės bei leidėjos Arielle Eckstut galvose, kuomet jie pokštaujant sugalvojo, jog reguliariai dingstančių kojinių problemą galimą išspręsti nešiojant likusias, kad ir nesutampančio rašto ar spalvos, kojines. Visa tai virto verslo planu, prie poros prisidėjo gamybininkas iš Niujorko Jason Dorf ir 2008 m. ši idėja jau uždirbo 32 mln. JAV dol.
Štai "LMM" misija: "LittleMissMatched started with a very simple mission: Build a girls' clothing brand that is FUN, inspires CREATIVITY, embraces individual STYLE and celebrate self Xpression."
Bet ne visi centriniame Europos pakraštyje tai supranta. Lietuvoje mielesnė "tyliai už vandenį, žemiau už žolę" strategija. Kas sakė, kad esam drąsūs?
Komentarai