Rinkodara: menas ar mokslas?


Šiandien apsilankiau "Verslo žinių" organizuojamame "Password 2014" seminare. Pagrindinis sesijos pranešėjas buvo Pietų Australijos universiteto rinkodaros profesorius, Ehrenberg Bass rinkodaros instituto vadovas dr. Byron Sharpas, pristatęs valandos pranešimą "Kaip sėkmingai užauginti prekės ženklą", kurio pagrindas buvo jo knyga "How Brands Grow: What Marketers Don't Know".

Pagrindiniai knygos leitmotyvai: "Sharp's scientific principles draw on a number of laws, including double jeopardy (brands with less market share have far fewer buyers, and these are slightly less loyal), Pareto's law (80% of a brand's sales come from the top 20% of customers) and the duplication of purchase law (a brand's customer base overlaps with rival brands in line with its market share).

B. Sharp tells us that the most important knowledge contained in his book is that growth in market share comes by increasing popularity; that  is, by gaining many more buyers (of all types), most of whom are light customers buying the brand only occasionally."

Taip, ne apie dizainą, tačiau rinkodara / ženklodara yra holistinė visuma, kurioje grafinis dizainas yra neatsiejama sistemos dalis. Po pranešimo salė buvo pakviesta balsuojant išsakyti savo nuomonę ar dizainas yra mokslas ar menas. Ir ką gi? Balsai pasiskirstė ~ 50/50 :)

Po sesijų vyko "Metų ženklo" ir "Password 2014" apdovanojimų įteikimas. Man, kaip "Password 2014" komisijos nariui, teko garbė apdovanoti geriausią metų dizaino sprendimą ir malonu, kad šis prizas atiteko "Biržų duonai", kuri 2013 m. ryškiai išsiskyrė tarp konkurentų, pateikusi vartotojams ir naujų gaminių linijas (rekomenduoju jų juodą duoną su spanguolėmis "Miltė" :) ir investavusi į elegantišką, skoningą bei šiuolaikišką pakuočių dizainą. Drąsus strateginis sprendimas konservatyviame ir mažai kintančiame duonos gaminių segmente. Tai neliko nepastebėta ne tik Lietuvoje, bet ir pelnė kompanijai prizą užsienyje („A'Design Award and Competition“ (Italija) auksas už  „Grissini“ produktų linijos pakuotes). Pakuotes kompanijai sukūrė dizaineris Edvardas Kavarskas.
Prizas įteikiamas Andriui Kurganovui, "Biržų duonos" komercijos direktoriui.
Nuotrauka – Juditos Grigelytės ("Verslo žinios')

Tagi, kaip sakė Raymond Loewy "Ugly doesn't sell". Tikiu, kad ir daugiau Lietuvos gamintojų atras dizainą, juk jis suteikia ir konkurencinį pranašumą ir galimybę pelnyti vartotojų simpatijas.

Komentarai

Albertas sakė…
Miltes duonos ipakavimai grazus, bet Grissini – netraukia visiskai...

Populiarūs įrašai