Kaip surasti tą vienintelį?
Niekas nežino, kiek tiksliai pasaulyje yra sukurta šriftų. Karen Cheng "Designing Type" (2006) rašo, kad 1996 m. apytiksliais skaičiavimais pasaulyje buvo 50 – 60 000 šriftų, 2013 m. "MyFonts" (atstovauja >1100 tipografijų) skelbė, kad jų e-parduotuvėje yra ~80 000 šriftų, tad galime spėti, kad dabar pasaulyje yra pasirinkimas iš ne mažiau 100 000 lotyniškų šriftų.
Ir sutapk gi man, kad Neringos logotipo dizaineris(-ė) pasirenka lygiai tokį patį šriftą, koks jau naudojamas puikiai žinomame lietuviškame prekės ženkle! AB "Stumbras" nuo 2004 m. savo logotipe naudoja šriftą "Albertus" (kurį Berthold Wolpe sukūrė dar 1940 m.). 2008 m. sukurtame Neringos prekės ženkle naudojama "Albertus Bold" (be to, jis dar X ašyje ir suspaustas), o AB "Stubras" – "Albertus Extra Bold" versija...
Žinant, kad "PR Service" + "NPR" projektas kainavo 243 000 litų (tyrimai, logotipas, šūkis, bei įvaizdžio strategija), buvo galima atidžiau padaryti namų darbus – rinkos prekių ženklų vizualinį auditą, nekalbant apie tai, kad turimas biudžetas leido užsakyti sukurti visiškai unikalų šriftą. Projektas (tradiciškai) buvo finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų bei Lietuvos Respublikos lėšų.
Na, nebent originalumas mums nesvarbu...
Komentarai
Kas liečia Stumbro ir Neringos šrifto sutapimą, tai didelės problemos nematau. Šie PŽ veikia ryškiai skirtingose srityse. Imant bet kurį geresnį šriftą galime atrasti kelis žymesnius jo panaudojimus. Jei pats daryčiau alkoholio logotipą, neatlikinėčiau miestų logotipų tyrimo. Visad pasidarau konkurentų logotipų grafiką tose srityje, kuriose planuojama veikla. Žinoma, sutinku, kad turint įvardintą biudžetą tikrai galima užsakyti šrifto sukūrimą.
Myfonts dabar užfloodint'a, pilna sketch, handwritten etc hipsteriško šlamšto.