TV reklamos pasaulio krepšinio čempionato metu: ar buvo galima geriau (blogiau)?

Nuo reklamos nepabėgsi. Nuo krepšinio reklamoje – taip pat. Ypač FIBA pasaulio krepšinio čempionato metu. Net 11 Lietuvos brendų pateikė klipus krepšinio tematika: "Lietuvo geležinkeliai", "Charlie pizza", "Vytautas", "Elektromarkt", "Krekenavos", "Viči", "TonyBet", "Top sport", "Švyturys", "SMS Credit"  ir "Radiocentras" (daugiau-mažiau). Reklamose dominuoja rinktinės krepšininkų tiesioginės ir netiesioginės rekomendacijos – pirkt tą, valgyk aną, gerk šitą. Visgi krepšininkai ≠ ne aktoriai, todėl jų elgsenos ir kalbėsenos įtaigumas dar mėgėjiško lygmens.

Žiūrint reklamas, man kilo daug klausimų.

Reklamų serija PPT stiliuje
Labiausiai į akis krito reklamų tiesmukiškumas, originalių idėjų badas ir išpildymo asketizmas, kurį aš pavadinčiau reklama PPT stiliuje ("Top sporto" klipas, kurio pagrindas – video siužetas, tik nedidelė išimtis). Rodos ekonominė krizė senai baigėsi, o reklamos tebėra tokios mažabiudžetės, kad jas praktiškai galima pasidaryti įmonės rinkodaros skyriuje, pasinaudojus "PowerPoint" arba su išmaniuoju telefonu. Ir kam tuomet reikalingos reklamos agentūros?


"Vytautas" (visi kipai viename)
16-oje sek. ant marškinėlių krenta šešėlis, atrodantis kaip šlapia vandens dėmė. D.Motiejūnas, matyt geria "Vytautą" Hiustone, M.Kalnietis – Krasnodare, o J.Mačiulis – Atėnuoe ir Madride. Gera jiems.
Ir man dar neduoda ramybės vienas klausimas – kam "BMV" reikalingas "Birutės" brendas? Jo etiketės dizainas ir butelis tokie patys, kaip "Vytauto", jis visai nereklamuojamas (pelenės analogas), nors "Birutės" skonis malonesnis už "Vytauto"...


"Lietuvos geležinkeliai" (abu klipai viename)
Bandymas populiarinti keliones geležinkeliu. Kodėl vyriškis numeta kamuolį, kurį pagauna apsaugininkas? Ar į vagonus draudžiama įsinešti kamuolius, ar tai iš džiaugsmo, kad gavo bilietą, ar kad eilės nebuvo (beje, beveik tuščia salė irgi turi neigiamos kanotacijos)? Ir kodėl "EinaEina" (apie ideofonų madą jau rašiau), o ne "VežaVeža", nors balsas už ekrano sako "Į pergales veža"? Dėl lėto traukinių greičio? Abejoju ar "LG" emocijų pagalba pavyks pervilioti lietuvius iš automobilių į traukinius. Manau reikėtų argumentuoti faktais (jei tokių yra) į protą, ne emocijom į širdį.


"Elektromarkt" (abu klipai viename)
Kodėl herojus parodo į krepšninkus, sakydamas "auksą", o ne "vyrai"? Kodėl reikėjo pasirinkti tokį karikatūrinį personažą? Ar jis kuria empatiją prekės ženklui? Ar jis gali sukurti "Elektromarkt – buitinės technikos eksperto" įvaizdį? Ar ten visi konsultantai - komikai (vietoje ekspertų)? Kuo jis padeda brendo pozicionavimui?


"SMS credit"
Kodėl kiškis tokios zombiškos išvaizdos??? Jis lyg išplaukęs iš filmo "Donnie Darko"...Nejau jis gali sukelti žiūrovo-potencialaus kliento simpatijas?

"Radiocentras"
Visą laiką neapleido įspūdis, kad vuvuzela suskamba sekundės dalimi vėliau, nei ima pūsti vėjas...


"LHV bankas"
Kam gali būti įdomus bankas, užstrigęs 2000-ųjų (14 metų senumo!!!) kainų analizėse? 

"DNB bankas"
Klaidinančių iliuzijų reklama. Pirmi verslo metai ant hamako? Perspausta. Matosi, kad bankininkai neturėjo savo verslo.


"Kalnapilis"
Tebeieško savo pozicionavimo. Bet šis klipas pakankamai simpatiškas ir dinamiškas. Lyg "petit vin".


"Bitė"
"Bitė" visai išnyko iš reklamos lauko. O klipas estetine ir logikos prasme visai neprastas. Jame naudojama madinga "doodling" technika, kurią jau matėme "Kalnapilio" reklamoje. Klipo struktūra analogiška "Omnitel" – pasakojimas + "pack shotai".


"Krekenavos" (visi kipai viename)
Štai atėjo metas, kai mėsininkai pradeda kovoti su tuo, ką patys sukūrė – dešras be dešros. Visgi – iš ko sudaryti tie likę 10% dešros? Apskritai "Krekenavos" paradigma priešpastatyta laiko ir sveikos gyvensenos dvasiai – "Greitai ir sočiai" vs "Lėtai ir po  nedaug". Bet įmonę galima pagirti, kad sugrižo prie lietuviškų žodžių – "Premium" vėl tapo "Aukščiausia rūšimi".


"Viči" (visi kipai viename)
Liūdna, kad Lietuvos megabrendas tik tiek sugeba išspausti...
(Atskleisiu paslaptį – "Gyoza" yra ne vengriški, o kinietiški-japoniški koldūnai)


"Rapala"
Paprastutė video siužetų pynutė. Bet gal žvejams daugiau ir nereikia? Tokią reklamą galima pasidaryti ir sumontuoti išmaniuoju telefonu. Balsas "Rapala" taria lyg "Rapolo".


Geros idėjos kainuoja, o įmonės – tai aiškiai matosi – nepasiruošę mokėti daugiau.

P.S. Ir pabaigai patarimas R.Petrauskui: prancūzų pavardėse gale esančios ir balsės, ir priebalsiai dažniausiai netariami (pvz. Antuanas Dio, o ne Diotas), o serbo Raduljica pavardė tariama ne Raduljiča. Tarimo pasitikrinimui visada pravartu naudotis rusiškąja Vikipedijos versija, nes rusai rašo taip, kaip tariasi.

Komentarai

Populiarūs įrašai