Alinos Abramovos projektas, surinkęs daugiausia internautų balsų, bet komisijos į finalą neatrinktas :)
Rugsėjo pradžioje Rusijos federalinė turizmo agentūra „Rosturizmas“ paskelbė konkurso sukurti Rusijos turistinio prekės ženklo logo ir šūkio idėją rezultatus. Konkursas buvo anonsuotas vasario 18 d., kūrybai skirti 2 mėn., jam buvo pateikta virš 450 logotipo projektų ir apie 600 šūkių. Pagrindinis reikalavimas logotipui – jis turi atspindėti „meninės kalbos priemonėmis perteiktą priklausomybę kultūrinėms, istorinėms Rusijos Federacijos vertybėms“
Anastasija Adaskina, Lilit Arutunian
Oksana Andrijevskaja
Oleg Gilmutdinov
Andrej Jefanov
Erken Kagarov
Jelizaveta Kondratenkova
Michail Lavrentjev
Marija Leškova
Andrej Pučkov
Andrej Ščelkonogov
Bet džiaugtis nebuvo kuo – konkursas buvo visaliaudinis, be premijų, tikintis masių entuziazmo, komisijai pirmininkavo kultūros ministras V.Medinskis (profesija – rašytojas). Finalinis dešimtukas margas, į jį pateko ir garsus rusų dizaineris Erkenas Kagarovas ir visiški diletantai. Internete daugiausia balsų gavo – suprantama ;) – lokys su balalaika tarp eglių, bet tarp finalistų jis nepateko :)
Trys nugalėtojai turėjo būti paskelbti Tarptautinę turizmo dieną (rugsėjo 27 d.), bet kaip ir buvo galima numatyti, komisija neišdrįso imtis tokios atsakomybės, todėl buvo įteiktos trys paskatinamosios premijos pakeliauti po Rusiją (Erkenui Kagarovui, Andrejui Efanovui ir Oksanai Andrijevskajai), o konkursas toliau tęsiamas.
Matome, kad ženkluose dominuoja rusiškos cerkvės kupolas – gana trivialus, sakyčiau vakarykščios dienos motyvas. Kita vertus, jokio modernumo Rusijoje nėra ir tokių kultūrinių revoliucijų, kaip 20-30–ųjų konstruktyvizmas, nenusimato. Štai ką apie konkurso rezultatus mano vienas žymiausių Rusijos dizainerių Stasas Žickis.
Pati konkurso idėja šiandieniniame politiniame kontekste yra pasmerkta. Rusijai užėmus agresyvią geopolitinę poziciją ir kaip reakcija į ją susiformuvus neigiamai pasaulinei opinijai, joks logas ar šūkis nepadės pritraukti turistų, verslo konferencijų ir pan. Nepadės nei G. Depardieu, nei M. Rourke, S. Seagalas ar boksininkas Roy Jones. Rosstat duomenimis 2013 m. Rusiją aplankė tik 2,66 mln. turistų, (2012 m. – 2,57 mln., 2011 m. – 2,3 mln., 2010 m. – 2,1 mln). Neįtikėtina, kad Rosturizmo vadai nejaučia tarptautinio pulso. Ar tai tiesiog aukštesnės instancijos nurodymų vykdymas? Ar veikia įjungtas autopilotinis režimas?
Ir tai jau antras per 3 metus bandymas sukurti konkurentabilią komunikavimo platformą. Pirmas bandymas įvyko 2012 m. Nugalėtojas buvo atrenkamas žemiausios kainos principu (buvo numatytos „lubos“ – 500 000 rublių), nugalėjo RsV studija „Artišok“, už 155 000 rublių (2012 m. kainomis tai buvo ~4800 $) pateikusi koncepciją „My Russia“. Profesionalai rezultatą sukritikavo, o vienas iš konkurso kritikų Erkenas Kagarovas pasiūlė keletą savo versijų, iš kurių vieną pristatė ir 2015 m. konkursui ir kuri pateko tarp finalistų. „Artišok“ pasiūlymas taip ir nebuvo panaudotas.
O juk objektyviai žiūrint, Rusija turi kuo didžiuotis – gamta, maistu, architektūra, menu, muzika ir daug kuo kitu. Bet šaliai pasukus saviizoliacijos keliu, toks projektas labiau panašus į viešųjų ryšių akciją, o dar tiksliau – vaidybą, kad pasaulis liko toks pats, kaip ir prieš Krymo aneksiją.
Komentarai