Ambicingas P.Korėjos vyriausybinių institucijų rebrendingas


Šį pavasarį P.Korėja pristatė stambiausią savo istorijoje valstybės institucijų grafinės komunikacijos atnaujinimo projektą.

P.Korėjos vyriausybė stilizuotos kinrožės logotipą savo komunikacijoje naudojo nuo pat 1949 m. Nuo 1990 m. kiekviena P.Korėjos ministerija ir vyriausybinė organizacija (VO) ėmėsi kurti individualius logotipus. Atliktame P.Korėjos vyriausybės tyrime konstatuojama, kad tai buvo lėšų švaistymas ir neefektyvus administracinių resursų panaudojimas. Tyrime taip pat akcentuojama, kad bendras įstaigų viešo įvaizdžio žinomumo kūrimas buvo nenuoseklus, o grafinis atpažįstamumas dažnai tebėra žemas.
Logotipas "kinrožė" (lot. hibiscus)
P.Korėjos ministerijų ir VO logotipai

Todėl 2015 m. kovo mėn. P.Korėjos Kultūros, sporto ir turizmo ministerijai buvo pavesta sukurti bendrą valstybinių įstaigų logotipą, kuris būtų privalomas visoms ministerijoms ir VO. Ženklas oficialiai pristatytas 2016 m. kovo 15 d.

Ženklo pristatymo pranešime spaudai rašoma, kad naujojo logotipo spalvos – mėlyna, raudona ir balta – atspindi P.Korėjos dinamiškumą ir entuziazmą, o pats "taeguk" simbolis (Vakaruose dažniau vadinamu taiči arba in ir jang ir kuris jau naudojamas P.Korėjos vėliavoje) perteikia harmoniją. „Korėjos respublikos vyriausybė“ korėjietiška užrašo versija yra inspiruota šrifto, naudoto originaliame 1446 m. tekste "Hunminjeongeum", kuriuo karalius Sejongas Korėjoje įvedė nacionalinį raštą hangulą.
Naujojo logotipo ir šrifto sukūrimas korėjiečiams kainavo 500 milijonų vonų (~440 000 $), o jo įdiegimas tikimasi kainuos dar apie 6 milijardus vonų (~5 000 000 $).

Šalies Vidaus reikalų viceministras Kim Sung-lyul spaudos konferencijoje pažymėjo, kad ženklas bus įdiegtas etapais ir tikimasi, kad jo kaina atsvers galimas išlaidas, susijusias su daugybės vyriausybinių logotipų nepaliaujamu kūrimu ir įdiegimu (kaip pavyzdys buvo nurodomas Nyderlandų atvejis).
P.Korėjos Vidaus reikalų ministerijos duomenimis, šios šalies vyriausybinės institucijos kasmet logotipų ir grafinių sistemų kūrimui išleidžia tarp 30 ir 120 milijonų vonų kieviena (~25 000 ir 100 000 $, viso P.Korėjoje yra 22 ministerijos ir 51 VO). 2008 m. 18 ministerijų ir VO susikūrė naujus logotipus, 2013 m. tokių buvo 15. Apklausus 1158 aukštų pareigūnų 68.9% palankiai atsiliepė apie bendro logotipo įvedimą.

Naujojo identiteto kūrimo grupė: prof. Chang Don-ryun (장동련, Hongik Universitetas), kaligrafas ir tipografas Lim Jin-wook (임진욱) ir Kim Hyun (김현, vienos garsiausių Korėjos dizaino studijos „Design Park“ vadovas).

Detaliau šį projektą (anglų k.) pristato kūrybinės grupės vadovas Chang Don-ryun:



Projekto eiga:
Iš kairės: Lim Jin-wook (임진욱), Kim Hyun (김현) ir Chang Don-ryun (장동련).  







Komentarai

Populiarūs įrašai