Reklamų prie magistralės Vilnius-Kaunas apžvalga: kodėl dauguma jų vis dar beviltiškos?


Pirmą kartą automagistralės Vilnius-Kaunas reklamas aptariau dar 2009 m., antrą kartą – 2012 m., tad sveiki atvykę į trečiąją apžvalgą ir jei neturite laiko skaityti toliau, informuoju – žanro krizė tęsiasi. Tęsiasi jau daugiau nei 7 metus. Ir toliau vietoje problemų sprendimų kompanijos mums bruka vien milžiniškus logotipus.

2012 m. jau minėjau pagrindinius kriterijus, keliamus efektyviai lauko reklamai, todėl to paties nebekartosiu, nes Lietuvoje vis vien dauguma reklamos užsakovų / reklamos kūrėjų nesivadovauja jokiais kriterijais. Šį kartą detaliau apsistosiu ties lauko reklamos kūrimo rinkodariniais aspektais.

Dizaineriams (o ir vadybininkams) visgi trumpai priminsiu lauko reklamos dizaino kriterijus:
  • Aiški kompozicija;
  • Aiški plakato elementų hierarchija (kas svarbiausias?);
  • Tinkamos siužetui spalvos ir jų kontrastas;
  • Tinkamas siužetui ir aiškiai iš toli skaitomas šriftas;
  • Iš toli gerai įskaitomas logotipas / svetainės adresas;
  • Vaizdo prioritetas teksto atžvilgiu;
  • Tekste ne daugiau 7 žodžių (nes daugiau žmogus vienu ypu neįsimena);
  • Plakate mažiau yra daugiau;
Kur dizaineriai labiausiai klumpa? Įvesdami visiškai nereikalingas detales ir iš inercijos komplikuodami informacijos pateikimą. Pvz., raidės www svetainės adrese jau senai nereikalingos, bet vis vien rašomos 99% reklamų; tel. nr. rašomi su +370 (o ne su 8); tel. nr. skaičiai patogesniam įsiminimui negrupuojami (nes niekas nežino, kad tel. nr. rašymą reglamentuoja 2005 m. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymas “Dėl nacionalinių ir tarptautinių telefono ryšio numerių rašymo rekomendacijų patvirtinimo”), apskritai reta kompanija turi trumpąjį informacijos numerį; tik lietuviams (pabrėžiu – tik lietuviams) skirtose svetainėse jų pavadinimuose vis dar nenaudojami diakritiniai ženklai, nors svetainių pavadinimus su lietuviškais rašmenimis galima naudoti jau nuo 2004 m. kovo 30 d.

Mielieji vadybininkai ir dizaineriai – ištrinkite kartą ir visiems laikams tą parazitinį www! Štai jums 10 priežasčių, kodėl verta tai padaryti:
  1. www nebėra būtinas identifikuojant svetainės adesą;
  2. www neįmanoma ištarti;
  3. reikia daugiau laiko užrašyti adresą su www;
  4. su www adresas užima daugiau vietos ir naršyklės paieškos lange ir visoje komunikacijoje;
  5. www sunaudoja papildomų duomenų;
  6. www įveda painiavos;
  7. www yra kai kurių e.laiškų grąžinimo priežastis;
  8. www ardo brendo darną;
  9. niekas jau nebesako "world wide web";
  10. www yra XX a. reliktas.
O štai marketinginio turinio (psichologiniai) kriterijai reklamai pagal „Eureka Institute" tyrimus: 
  • Akivaizdi nauda vartotojui ("Overt benefit: What is in it for me?")
  • Tikras faktas, priežastis, kodėl verta tuo patikėti ("Real reason to belief: Why should I believe You?")
  • Efektingas, ryškus išskirtinumas ("Dramatic difference: Why should I care?") 
Nes žiūrovą domina kas:
  • Pirmą kartą…
  • Vienintelis…
  • Lyderis…
Lauko reklamoje (kaip, beje, ir kitose jos tipuose) gaminio savybes privalu rodyti per naudos vartotojui prizmę, o tai, kažkodėl, beveik visada Lietuvoje užmirštama (ar nežinoma?). 

Galimos reklamos strategijos vystymo kryptys:
  • Ar produktas pirmasis/vienintelis gali išspręsti konkrečią problemą?
  • Ar produktas pirmasis/vienintelis gali pasiūlyti kelių naudų kombinaciją? 
  • Ar produktas pirmasis/vienintelis gali pasiūlyti tikrą priežastį, kuri yra įtikinama?
  • Ar produktas pirmasis/vienintelis gali pasiūlyti tokį vertės lygį?  
Dažniausia vadybininkų daroma klaida – jie komunikuoja produkto/paslaugos funkcines savybes, o ne jo teikimą naudą. Tyrimai rodo kad, kuo daugiau vartotojui reikia dėti pastangų, paverčiant galvoje gaminio savybes į naudą, tuo mažiau šansų, kad jis pastebės ir pasirinks siūlomą prekę/paslaugą. Produkto sėkmė priklauso nuo derinio tarp kas, ką ir kaip  – "Mes esame pirmoji (vienintelė) kompanija siūlanti (naudos įvardjimas), kadangi mes (tai patvirtinantis faktas)".

Daugiau kaip 900 naujų produktų atlikta analizė parodė, kad tų produktų, kurie aiškiai komunikavo naudos žinutę, pardavimai buvo 75% sėkmingesni. Pvz., kompanija "Miracle-Gro" ėmusi komunikuoti teiginį “Grow Plants Twice As Big", tapo JAV trąšų rinkos lydere. 

4 svarbiausi rinkodariniai kriterijai, sąlygojantys produkto komercinę sėkmę:
  • Reikšminga nauda vartotojui;
  • Išskirtinės produkto/paslaugos savybės;
  • Lengvai vartotojo įsvaizduojama nauda;
  • Aiški finansinė nauda vartotojui.
Todėl:
  • Koncetruokitės į tai, kas vartotojui svarbiausia;
  • Suraskite apčuopiamus, tikrus produkto skirtumus nuo konkurentų;
  • Sukurkite istoriją, kurią suprastų ir mažametis;
  • Įvardinkite, kodėl jūsų pasiūlymas yra vertingas.
Kuriant reklamos tekstą, siūlau pasinaudoti garsiojo rašytojo Stephen King patarimu – antras juodraštis turi būti 10% trumpesnis nei pirmasis. Visada tiksliai žinokite savo potencialaus vartotojo poreikius ir lūkesčius – kaip sakė Benjaminas Franklinas "Žmogus su vienu laikrodžiu visada žino kelinta valanda, žmogus su dviem laikrodžiais tuo niekada nėra tikras".

Keletas praktinių patarimų.

A. Kuomet siūlote akivaizdų skirtumą, naudokite palyginimą. 

Idėjų kūrimo pradžiai: 
Brendo pavadinimas.
Geresnė alternatyva jūsų kategorijoje.
"Priešingai nei [kategorijos apibūdinimas], su [brendo pavadinimas] jūs gausite/įgysite/pajusite…"

B. Kuomet skirtumas nėra akivaizdus, pateikite vieną šalia kito aiškius naudos paaiškinimus.

Idėjų kūrimo pradžiai:
Brendo pavadinimas.
Suteikia daugiau naudos nei jūsų konkurentai.

C. Kuomet trūksta akivaizdžios naudos faktų, nukreipkite vartotojo mintis link idealo.

Idėjų kūrimo pradžiai:
Jeigu jūs galėtumėte…
"Šiandien jūsų svajonės gali virsti realybe su (brendo pavadinimas) (seka paaiškinimas kaip)" 

D. Kai turite akivaizdaus pranašumo faktus, nukreipkite vartotojų dėmesį į jų atsakomybę.

Idėjų kūrimo pradžiai:
Jūs atsakingi už…
Jūsų prievolė…
"Vienu skambučiu jūs galite padėti (...). (Brendo pavadinimas) – pirmasis..."

Pateikite akivaizdžios naudos faktus, galinčius išspręsti realias problemas – štai 4 žmogaus fobijų rizikos faktoriai, kurie nors ir egzistuoja, bet vartotojų nėra aiškiai artikuliuojami:
  1. Pavojaus eliminavimas: pateikiami saugumo testo rezultatai ir ekspertų liudijimai.
  2. Laiko praradimo eliminavimas: pateikiami  liudijimai, kad įdėtos pastangos vertos rezultatų. 
  3. Pinigų praradimo eliminavimas: pateikiamas išvardintų privalumų sąrašas.
  4. Ego netekimo eliminavimas: pateikiami produkto populiarumo tarp kertinių vartotojų liudijimai.

Ir pabaigai – apie mokymosi versle prasmę. Buvęs "Ogilvy & Mather Direct Agency" viceprezidentas Drayton Bird radijo laidoje "Brain Brew" ją apibūdino taip:

"Essentially what you want to do in business is to be able to go in every morning and say today I can do better than I did yesterday. And the only way you are going to do that is if you know more. And the only way you are going to know more is if somebody tells you more."

Būtų smagu, kad kitoje reklamų apžvalgoje gerų lauko reklamų būtų daugiau, nei prastų. Na, o dabar kritika.

Geros (ir retos) reklamos pavyzdys. Net ir neperskaitęs lietuviško teksto vairuotojas (arba užsienietis) supras, apie ką eina kalba.
Dar viena tvarkinga ir aiški reklama, nors ir su gana painiu žodžių žaismu. Apskritai aš prieš alkoholio reklamą viešose vietose. Tai Liberalų sąjūdžio lobizmo pasekmė.
B2B. Smulkintuvai. Ir ką? Kodėl juos verta pirkti? Su nereikalingu www.
B2B. Funkcijų vardijimas nėra pardavimo argumentas. Kai jo nėra, centre talpinamas XXL logas. Www nereikalingas. 
Lengvabūdiška strategija – parodyti mėlyną stogo dangą, XXL logotipą ir tikėtis, kad išsirikiuos pirkėjų eilės. Ne tie laikai, ne ta rinka, ne tie pirkėjai. Kur priežastis, kodėl turėčiau rinktis "Katepal"? Kilmės nebepakanka. Vadybininkams reikėjo pasukti galvą. O pasukti galvą Lietuvoje nebemadinga. Su nereikalingu www.
Dar vienas iš negausių efektingos reklamos pavyzdžių. Bet ji galėjo būti dar informatyvesnė – trūksta svetainės adreso, kur galima būtų rasti platintojus. 
Matyt, "Kemi" nuomone, tai iš koto verčiantis pasiūlymas, todėl kam sukti galvą, ieškant įtaigaus jo pateikimo? Akis bado gramatinės klaidos – ilgio, ploto, tūrio, svorio ir kitų matų sutrumpinti tarptautiniai pavadinimai (santrumpos) rašomi be taško: m, km, cm, mm, g, kg, t, h (valanda), s, min. Po 24 taškas lietuvių kalboje taip pat nededamas. Smulkaus teksto niekas neskaitys. Prasta kompozicija su "skyle" dešiniajame apatiniame kampe.
Geras sprendimas. Tačiau nesėkmingas logas – žalias bananas? Ar tai visgi žirnio ankštis? O gal žalias čili pipiras? Minusas už www.
Mega dydžio darbo skelbimas. Kuo BT geresnė už kitas ir kodėl vairuotojas turėtų skambinti – neaišku (jų yra per mažai, o ne per daug). Logo dizainas nefunkcionalus ir jis neįskaitomas. Tel. nr. rašomas, negalvojant apie patogumą ir įsimintinumą – na kas Lietuvoje renka +370? Ar ši reklama skirta užsieniečiams? Pliusas – skaičiai sugrupuoti.
Katės maiše pardavinėjimas – žadami rezultatai, bet jie nerodomi. Jei neturi kūrybinės idėjos ir ką parodyti, rodai milžinišką logą. Gramatinė klaida – po www. (kam tai?) įdėtas nereikalingas tarpas. 
Antrasis "Projesta" stendas. Kame sodybos aristokratiškumas? Architektūroje (kurios nesimato)? Belapėje aplinkoje? Interjere? Ar talpoje ("100 žmonių" kariuomenėse naudojamu šriftu)? Kaip galima fotografuoti reklamai pastatą, kurio fasadas skendi šešėlyje? Ar ruduo fotografijai tinkamiausias metas? Ir vėl tekstas su klaida – tarp šauktuko ir žodžio tuščio tarpo neturi būti. Ir žinoma www nereikalingas. Ne, aristokratija čia nekvepia.
Nesuprantama, kodėl svarbiausias teiginys – "Helicopter training center" – yra pats mažiausias ir dar parašytas angliškai? Ar AB išties tikisi pritraukti užsieniečių kelyje Vilnius–Kaunas? Kam tas www? Ką reiškia AST žino tik pilotai-profesionalai.
Lietuviška garažinės reklamos klasika. Ką čia pakomentuosi – nei dizaino, nei rinkodaros. Brrr....
Mano nuomone, tai viena geriausių reklamų, galinti būti etalonu kitiems. Viskas čia tvarkoje – ir dizainas ir rinkodaros argumentai.
Abejoju ar pravažiuojantys pamatys, jog kepamos žuvys. Dirbtinoka – niekas po spirgančiomis kepsninėmis juk neguli. Logotipas-pirštinė netinkamoje vietoje. Bet dizainas gan tvarkingas.
LG užstrigęs 90-ųjų pradžioje tiek dizaino, tiek rinkodaros idėjų požiūriu. Logistika tai ne tik pervežimai, bet ir visa sistema – kompleksinė prekybinės veiklos organizavimo grandinė. O reklamoje viena sakoma, o kita rodoma (tie keli vagonai ir keli bėgiai anaiptol neatspindi visos sudėtingos šiuolaikinės logistikos sistemos ir jos valdymo). Visi puikiai žino, kad LG – viena labiausiai stagnuojančių organizacijų ir tokiais faktais neparemtais šūkiais bei iliustracijomis iš "Mažojo princo" pasitikėjimo organizacija nesuformuosi. Ir www nereikalingas.
Geras mėgėjiškumo pavyzdys analizei. Kai nėra idėjos ir atsakymo į klausimą "Kodėl rinktis "P.Varkojo ir Ko" langus (na ir netikęs pavadinimas! Juk užtektų "Varkojis")?" – nebus ir rezultato. Vieną pliusą visgi radau – adresas be www.
"Mega" rinkodarininkai ir dizaineriai persistengė (ar nepasistengė?) – juodu beserifiniu šriftu didžiosiomis raidėmis geltoname fone, apvestame juoda linija, žymimos pavojingos vietos/gaminiai. Tai perspėjimas  laikytis atokiai ir savo vaikų ten nevesti. Adresas su nereikalingu www.
Sekant logika, kad plakate yra du logai, du maišeliai ir du šūkiai, turėjo būti ir du Saboniai. Taip ir nesupratau, kodėl pasirinktas Sabonis, kodėl jis neša produktus į savo automobilį ("Maserati"?) rankomis, nes "Lidl" turi vežimėlius. Juk tai perteikia nepatogaus PC įvaizdį. Neįžiūrimas svetainės adresas su nereikalingu www.
Kodėl rinktis "Blum"? Ką jie gamina? Kas perskaitys "Tavo baldams"? Varganas sprendimas.
Mintis buvo tokia – teiginį "apdailintos" turi sustiprinti saldi porelė (nesvarbu, kad šimtus kartų reklamose matyta). Pardavimo teiginys "apdailintos" yra ne išskiriantis ir todėl silpnas. Pliusas – nėra www.
Tai, turbūt, kada nors taps klasika, kurią analizuos universitetų politikos, komunikacijos ir ženklodaros studentai. Daktaras su šakėmis, kaip populizmo pavyzdys.
Prie tokių reklamų turėtų būti ir popieriniai maišeliai. Kaip lėktuvuose. Nes daug šansų subloguoti.
Kitoje kelio pusėje LSDP atstovas "trolina" dr. M. Adomėną. Žinoma, jei augini gėlytes, tokie "John Deere" traktoriai tiesiog būtini (M.Muižinikas yra UAB "Žiežmarių gėlės" direktorius). Galbūt M.Muižinikas iš "John Deere" dar ir pinigų gavo už jų produkcijos reklamą, kaip pvz. tuos ~2 mln. €, kuriuos M.Muižiniko šeimai padovanojo UAB "Aldec General“ (goo.gl/Edb9Dz)? Plakato kompozicija perkrauta, turinys – tik akių dūmimas. 
Atstumiantis savo antiestetika ir žiauriu kontrastu vizualiai teršiantis kraštovaizdį plakatas. Iš dizaino pusės – na kas gi kontūruoja raides? Ir kam tos www?
Dizaineriui arba vadybininkui plakato ploto buvo per maža – visus elementus sudėliojo iki pat kraštų. Rezultatas gavosi nemalonus akiai, viskas užspausta. Semantinė vardodaros klaida – "Juodasis alksnis" buvo sukurtas gaminti medinius baldus, todėl šis pavadinimas visai netinka sėdmaišių verslui.
Grubi, stačiokiška reklama – jokios kūrybinės idėjos, jokio argumento, kodėl reiktų rinktis šiuos produktus, jokio dizaino, jokios kompozicijos, šriftų margumynas. Logas verkiant prašosi atnaujinimo. Su nereikalingu www.
Dar viena teršianti kraštovaizdį reklama. Tiksliau tai išdidintas laikraštinis-stulpinis skelbimas. Negelbėja net "ekologiškos" spalvos. Būtinai su XXL logu ir būtinai su www. Adreso-firmos pavadinimo vakarėjant nebeįskaitysi.
Dar vienas trumparegiškas sprendimas. Be argumento, kodėl reiktų rinktis šiuos produktus. Be patraukiančios akį, įtaigios kūrybinės idėjos. Pagal "Baxi" (ir kitas to paties tipo reklamas) susipažinimas su mergina atrodytų taip: "Klausyk, trumpai – aš kietas, aš tavęs noriu – varom pas mane". O logas būtinai turi būti iki pat krašto ir adresas su www.
Nejau nacistinės spalvos perteikia pagalbos idėją? Tiesmukiškas, visai nieko bendra su aukštosiomis (lazerinėmis) technologijomis neturintis dizainas. Teigiamas aspektas – nėra www (tiesiog netilpo :).
Lenkai yra lenkai. Jiems, panašu, tinka bet koks kokteilis – mergina viduramžišku raudonu aprėdu gondoloje (kodėl mergina? Kodėl viena?) + "Ponte Vecchio", turintis reprezentuoti molinėmis čerpėmis dengtą Venecijos namą + ant viso to krentančios plieninės lenkiškos čerpės (kas sieja metalines čerpes ir viduramžišką Veneciją?) + Pagrandukas po logu. Kodėl vieniša mergina gondoloje svajoja apie plieninį stogą man taip ir liko neaišku. Semantinė, rinkodarinė ir dizaino kakofonija. Su nereikalingu www.
Grubesnė "Bud Mat" "Venecja" versija. Nebeliko pinigų pardavimo idėjai sugalvoti ir fotobankų nuotraukoms, tad kompensacijai įdėta bent mažytė flamingo piktograma. Taip ir matau iš šio latako ant jo krentantį niagarišką vandens srautą. Žinoma, vairuotojai tokių keistų detalių nepastebės. Su nereikalingu www.
Asketizmas "Made in Lithuania" stiliuje: didelis logas, o visa kita nesvarbu (tiksliau neįžiūrima). Koks varlė.lt išskirtinumas tarp e–parduotuvių – neaišku. Kodėl viena akis logotipe didesnė nei kita – taip pat neaišku. Žalia tikrojo logo spalva plakate kažkodėl pavirto piratine juoda. Bet yra pliusas – svetainės pavadinimas su diakritiniu (nors ir neteisingu) ženklu ir be www. Valio!
Štai tikroji "Varlė" logotipo spalva. Klausimas – kas iš pravažiuojančių įžiūrės tą tamsią kompo spalvos masę, lipančią iš kompiuterio? Ar visa kompozicija, spalvos sukuria/perteikia žaidimo atmosferą? Kodėl reiktų pirkti šį "Lenovo"? Toks įspūdis, kad plakato centre užmiršta įrašyti pardavimo teiginį. Pliusas – nėra www.
Ar kas nors dar naudojasi 1588 paslauga? Abejoju ar kas tiki, kad mergina modelio veidu iš fotobanko yra 1588 konsultantė. Simuliakrai reklamoje, simuliakrai ir informacijoje?
Nepatogus rakursas, bet ir iš jo aišku, kad reklamoje nėra argumento apie MB išskirtinumą iš konkurentų. Išvada – tai eiliniai, niekuo neypatingi baldai. Apie logo panašumą su kompanijos "Millward Brown" logu (millwardbrown.com) jau buvo ne kartą rašyta. Net ir santrumpa ta pati.
Žr. pastabą apie "Baxi".
Kuklus, nedidelio formato plakatėlis, disonuojantis su prabangos prekės/paslaugos kaina. Atsidarome Google ir mokomės: goo.gl/rGe2RE. Pliusas – nėra www.
Lietuviškos mišrainės (kitaip – Olivje salotų) analogas dizaine – visko daug, viskas mirga marga, vardijamos vien funkcijos, be jokio įstaigos išskirtinumo įvardijimo, be apčiuopiamos naudos vartotojui. Ir – be abejo – pravažiuojantys tikrai įžiūrės ir prisimins ir adresą, ir svetainę (su www) :)
Žr. pastabą apie "Baxi"
Labai grubus svetainės adresas (ir dar su www). Trūksta kontrasto. Prabangos objektas daug geriau išsiskirtų juodame fone. Kodėl reiktų pirkti MK gaminius – neaišku.
"Geresnis gyvenimas" – abejotinos vertės pardavimo argumentas. Kokia priežastis paskatino tekstą rašyti 3 ar 4 dydžiais? Ką reiškia PVA? Ar anemiškas telefono ekranas suteikia reklamai patrauklumo ir yra papildomas pardavimo argumentas? Nemanau. Logotipo ant mėlyno fono beveik nesimato. Su nereikalingu www.
Taupiau (skurdžiau) nesugalvosi. Žr. pastabas apie "Baxi". Su nereikalingu www.
Viena iš efektingiausių automagistralės reklamų. Manau, kad jai tekstinis pardavimo argumentas net nebūtinas, nes dizainas ir semantika kalba už save – tai vokiška alaus kokybė, tai senos tradicijos (neogotikinis šriftas), tai "Premium" kategorija. Bloga naujiena ta, kad tai – alkoholis :(
Dar vienas pasiūlymas pirkti "Lenovo". Abejotinas pardavimo argumentas ("Nemokamai atsinaujinkite į Windows 10"). O ar kompiuteris neturi jokių privalumų? Kodėl jį pirkti iš "Skytech"? Kūrybinės idėjos nėra. Raudonų piktogramų prasmės nesuprasi. Reklamos originalumas – blykčiojantis logotipas. Pliusas – nėra www.
Dar viena "lietuviška mišrainė". Stendo plotas mažas, informacijos jame aiškiai per daug, viskas susigrūdę ir susispaudę. Su nereikalingu www.
Vėl alus. Plakato problemos – ne plakatams skirtas siauras šriftas. Iliustracija – kaip flandriškos prieškario emocijos kūrimo instrumentas – per subtili ir jos detalės neįžiūrimos.
Kodėl vertėtų rinktis "Hansgrohe"? Paslaptis. Su nereikalingu www.
Primityvi deskriptyvioji reklama. Nesivarginta pristatyti naudą pirkėjui (gal jos ir nėra), prekės išskirtinumą. Net produkto nėra. Tekstai įremti į kraštus, panaudoti 5-ių (!) dydžių šriftai. Būtinai su nereikalingu www.
O čia "Baltijos polistirenas" jau panaudojo produkto fotografijas. Bet rezultatas ne geresnis. Jei nėra nei dizaino, nei kūrybinės idėjos, nei išskirtinumo – geriau nesireklamuoti. Palyginkime reklamų logotipus – abiejų ir spalvos ir šriftai skirtingi! Bet ši reklama turi kelis pliusus – nėra www, telefono numerio rašymas lietuviškas, skaičiai sugrupuoti. 
Tokie vaizdai pasitikėjimo lauko reklama potencialiems užsakovams tikrai neprideda...
Kuo paremtas teiginys "vonioje – tik "Ravak" lieka neaišku. Adreso drąsuoliams, panorėsiantiems tai išsiaiškinti, taipogi nėra. Tekste vietoje brūkšnio panaudotas minuso ženklas.
Kadangi lenkai ne suomiai, jie XXL logais nesipuikuoja. Kodėl reiktų rinktis "Blachy Pruszynski" – neaišku. Pliusas – nėra www, bet klaidina tel. nr.
Kodėl reiktų rinktis "Ace logistics" – neaišku. Koks logistinės grandinės paslaugų spektras – neaišku. Ir žinoma su www.
Lašas šviečia, produkto privalumas pateiktas, tačiau kompozicija – ta pjaunanti akį aštri linija – kuria vizualų disonansą. Ir oranžinė spalva su žaliu natūralumu nesiasocijuoja. Nors vietos yra, nepateiktas svetainės adresas, kur galima būtų gauti daugiau informacijos.
Ar girtas traktorininkas nugriovė ar nebeliko jėgų laikyti varganas reklamas?
Pirmiausia krinta į akis geltona ant geltonos – fone išnyksta produktai. Klaidina telefono nr. Su nereikalingu www.
Taip geriau I.
Taip geriau II.
Taip ne geriau. Geriau nugriauti...
Logas ir žalias tekstas neįskaitomi, prekės konstrukcija tokia, kad pravažiuojantys manys, jog tai malūnas (arba kad tai ta pati plakatą laikanti konstrukcija). Ar sertifikatus dešinėje kas įžiūrės? Nepateikta nauda vartotojui. Su nereikalingu www.
Vargana, jokio patrauklumo neturinti garažinė reklama. Su nereikalingu www.
M-1 miega ant pirmosios radijo stoties laurų. Nejau jie mano, kad neturi konkurentų?
Vietoje trijų smulkių fotografijų turėjo būti viena. Visai ne lietuviško pajūrio rudas koloritas. Kam tas griozdiškas www? Prabangos dizaine nematyti.
Chaotiška, primityvi ir atstumianti B2B reklama "du viename". Fotografija ir piktogramos nedera. Neperskaitomas logas. Kompozicijos nėra. 4 skirtingi šriftų dydžiai. Kodėl reiktų rinktis šią kompaniją ir jos plokštes – neaišku. Pliusas – nėra www.
Mėgėjiška reklama, kurioje nėra idėjos, kompozicija – chaotiška, mėgėjiškas logas, o pažadas su išlyga, kurios vairuotojai jau nebeįžiūrės.
Įdomu, kaip jaučiasi UAB "Valkenda" klientai? Su nereikalingu www.
Ir kodėl gi super namai dega juoda liepsna? Kas juos padegė?
Būtų gera reklama, ji peizažas būtų lietuviškas. Beje, nesuprantu, kodėl gyvūnai išlipa iš pakuotės?
Dizainas tvarkingas, bet pasigendu rinkodarinio išskirtinumo – kiekvienoje tokio tipo bendrovėje gausi bilietus į kur tik panorėsi. Kompanijos pavadinimas beviltiškas rusakalbiams ir anglakalbiams (tiek kalbų yra svetainėje), o diakritinis ženklas vardan jų, deja, paaukotas :( Valio – nėra www!
Batsiuvys be batų. Nei idėjos, nei dizaino. Su nereikalingu www.
Šriftų margumynas, nesuprantama kompozicija. Kodėl nėra automobilio fotografijos? Su nereikalingu www.
Idem. Vaizdas visada geriau, nei tekstas. Kodėl rinktis lietuvišką prekę? Parodykit. Su nereikalingu www.
Apie šią reklamą neturiu nuomonės :/ Su nereikalingu www.
Tiesiog išdidinta standartinė kompanijos durų iškaba. Šūkis nieko nesako ir jo niekas nepamatys.
Ir vėl tik funkcija (gaminiai). Nejau tam, kad suvilioti pirkėją, pakanka parodyti nuogą produktą – be konteksto, be kūrybinės idėjos (istorijos)? Turint pakankamai didelę konkurenciją (IKEA, "Berry"...) tokia strategija labai abejoju.  
Idem
Ne, geriau nereikia.
Skamba gražiai, bet apie kokius vaikus eina kalba? "Maxima" vadovų? Našlaičius?
Kauno devynaukščiuose gyventi verta!
Baltas ant balto... Taip tapyti mėgo italų tapytojas Giorgio Morandi (1890 – 1964). O ką balta turi komunikuoti reklamoje? Švarumą. "Darbo partija" ir švarios rankos? Ar yra dar tuo tikinčių naivuolių? Kas plakate įskaitys kandidato keturių punktų programą?
"Žana" – "Varlės" sesuo: keletas bendrinių piktogramų, svetainės (būtinai su www) adresas + logotipas padės kurti kompanijai reputaciją? O kur atsakymas į klausimą "Kodėl verta rinktis "Žanos" indus"? Juk būtent toks turi būti bet kokios reklamos tikslas (jei tik tai ne įvaizdinė ir ne socialinė reklama).
Galima diskutuoti ar tam, kad parodyti produkto naudą, pakanka ją surašyti (Mg, Ca, K+), bet plakato dizainas tvarkingas, nors ir be ambicijų.
Skurdi, be idėjos reklama, nusenęs logas, tuščias, išskirtinumą turėjęs kurti, šūkis – o kas gi tai dar, jei ne sofa? Stalas? Vonia? Akvariumas? Mėgėjiškas šriftas. Su nereikalingu www.
Sakyčiau perdėm tiesmukiškas ir neužkabinantis būdas reklamuoti savo paslaugas. Nors gal tokio tipo paslaugoms ir efektyvus.
Klasikinė automobilinė reklama su pompastišku ir nelabai aiškiu šūkiu. Vienok dizainas (jo adaptacija) ir visuma tvarkingi.
Pamačius šį plakatą nebesinori eiti grybauti :( Tai Lietuvos antireklama atvykstantiems turistams, kuriems pasakojamos gražios istorijos apie nuostabius mūsų miškus. Ypač žavi QR kodas – nejau "Saugi veja" tikisi, kad kas sustos ir fotografuos šį stendą? Ų su neteisinga nosine.
B2B reklama be kūrybinės idėjos, idėja pakeista XXL logu, kurioje pasitenkinta išvardinti funkcijas, bet užmiršta pateikti "Frega" privalumus ir išskirtinumus. Su nereikalingu www.
Ir vėl reklama be kūrybinės idėjos, kurioje idėja pakeista XXL logu, kurioje išvardinti produktai neįžiūrimi, o teiginys "Naujos" nekuria išskirtinumo ir pranašumo. Garantiją ir dar kažką greta vargu bau ar kas įžiūrės. Su nereikalingu www.
Tas pats – deskriptyvioji reklama be kūrybinės idėjos, kurioje idėja pakeista XXL logu. Plakate be tvarkos išmėtyti produktai nelabai įžiūrimi ir šis bravūriškumas ekstrapoliuojamas paties brendo įvaizdžiui. Produktų privalumai (nauda) ir išskirtinumai užmiršti. Su nereikalingu www.
Dar viena nemaloni akiai ir darkanti kraštovaizdį laikraščių ir stulpų skelbimų tipo reklama. Šriftų chaosas. Sandėlys neįžiūrimas. Nesu logistikos ekspertas, tad darau prielaidą, kad "A tipo sandėliai Vilniuje" ir yra tas išskirtinis privalumas prieš konkurentus. Su nereikalingu ir griozdišku www. 
Reklama be produkto, be kūrybinės idėjos, kuri pakeista tiesiog XXL logu. Su nereikalingu www.
Šis stendas buvo tuščias, bet, belaukdama kliento, "Logopro" galėtų turėti budintį, akiai malonų, meną/moters grožį šlovinantį plakatą, pvz., F.Gojos "Nuogą machą". Menas atkreiptų klientų dėmesį! Aišku, yra tikimybė, kad kas nors jį neteisingai interpretuos :) Beje, "Logopro" lengviau įsiminti, nei 8 skaičius.
Piktogramos, kurias reikia aiškinti, prekės be išskirtinumo (ar Lietuvoje trūksta automobilinių šaldytuvų?), sugrūstas kontūruotas tekstas ir nereikalingas www.
Dar vienas ne ten atsiradęs darbo skelbimas. Tiesa sakant, nesuprantu, kaip vežėją į šį darbą turėtų sugundyti puspriekabių nuoma. Pliusas – nėra www.
Primityviau nesugalvosi. Reklamą ir logą, matyt, sumeistravo kažkas iš vadybininkų ar savininkų. Belieka tik nusikeikti ir numoti ranka. 
O ką? Turgus perpozicionuojamas į verslo parką, tvyrantis prisiminimuose prakaitas neutralizuojamas saulute, tiesmukiškas bendravimas – apvaliomis formomis, o pardavimo argumentas išskirtinis – derybos. Be reikalo tik nerodomi patys "Gariūnai". Adresas, aišku, su nereikalingu www.
Kam kankintis, ieškant patrauklios kūrybinės idėjos? Pakaks logo ir produkto pavadinimo. 
Štai ir atėjo laikai, kai kiekvienas mūsų gali būti žvaigžde. Sveikinu brokerį Darių Sakevičių, dirbantį "Capital", tačiau turintį personalizuotą URL adresą (su nereikalingu www). Visgi neapleidžia mintis, kad gyvenimas be tarpininkų būtų daug paprastesnis. Ir dar – jei staiga Darių perpirks "Remax", ką darys "Capital"? O plakate aiškiai per daug informacijos ir matomas "Lidl" sindromas (t.y. du logotipai). Telefono nr. su griozdišku +370, bet užtat su sugrupuotais skaičiais.
Nuskriaustu besijaučiantis prezidentas net ir praėjus 12-ai metų po apkaltos ieško tautos užtarimo. Kieto aviatoriaus įvaizdžiu. Su nereikalingu www ir neįskaitomu adresu.
Kūrybinė idėja – kainos, kurios verčia skristi (bet kažkodėl nuo "Akropolio"). Galima suvokti ir taip – "Akropolyje" didysis vasarinis moterų išpardavimas. Beje, vasaros išpardavimas ar vasarinis?
Faktais nepatvirtintas teiginys – klaidinanti reklama. Kodėl taip neestetiškai išdidintas "vairuotojų"? Ar kitas tekstas per mažas ir neįskaitomas?
Ką sako ši reklama? Kad "Nordikoje" ankšta.

Komentarai

Arunas sakė…
Su Schofferhoffer alaus plakatu kiek pats sau paprieštaravote (dėl logo dydžio, produkto išskirtinumo, apibūdinimo, tel. ir nuorodų…). Tokiu atveju ir Žanos ar Baxi reklama – gera. Be to alus taip pasvirusioje taurėje jau būtų išbėgęs.
Dizainologija sakė…
Prieštaravimo nematau – kada Žana ar Baxi sugebės save reklamuoti tokiais "packshotais", kaip Schofferhoffer, aš tik paplosiu. Geras vizualas vertingesnis nei tekstas.
Anonimiškas sakė…
Aš teksto autorius žino tokį dalyką, kaip primenanti reklama?

Populiarūs įrašai