"Utenos trikotažas" ištarė B, bet neištarė A.
"Utenos trikotažas" (UT) vietoje nuosavų prekybos taškų steigimo nusprendė fokusuotis į produktų ir prekės ženklo įvaizdžio kūrimą, todėl atnaujino kompanijos logotipą, kurį dar 1998 m. sukūrė dizaino studija "Barikada" (diz. Aidas Urbelis). Kompanija į atnaujinimą pasiruošusi investuoti 60 000 €, o naująjį ženklą sukūrė kauniečių "Rebrand" (MB "Ideanovus").
Dviejų viršutinių logotipų dizaineris A.Urbelis, apačioje esančio – "Rebrand" |
Man įdomūs du UT ženklodaros aspektai:
1. Kodėl kompanija niekaip nesugeba pasikeisti antimarketinginį, sovietiniu naftalinu dvelkiantį ir užsieniečių sunkiai ištariamą pavadinimą "Utenos trikotažas" į šiuolaikinį kompanijos pavadinimą? Keičiasi vadovai, o vardodaros strategija lieka netoli nutolusi nuo 1967 m. sukurto pavadinimo "Marytės Melnikaitės trikotažo ir galanterijos gamybinis susivienijimas". Įmonė turbūt žino, kad kompanija "Industria de Diseño Textil, S.A." (Inditex) suprato, jog su tokiu savo pavadinimu toli nenueis ir sukūrė ZARA.
1. Kodėl kompanija niekaip nesugeba pasikeisti antimarketinginį, sovietiniu naftalinu dvelkiantį ir užsieniečių sunkiai ištariamą pavadinimą "Utenos trikotažas" į šiuolaikinį kompanijos pavadinimą? Keičiasi vadovai, o vardodaros strategija lieka netoli nutolusi nuo 1967 m. sukurto pavadinimo "Marytės Melnikaitės trikotažo ir galanterijos gamybinis susivienijimas". Įmonė turbūt žino, kad kompanija "Industria de Diseño Textil, S.A." (Inditex) suprato, jog su tokiu savo pavadinimu toli nenueis ir sukūrė ZARA.
2. Maža to, kad kompanija naudoja anachronišką pavadinimą, šį pavadinimą ji naudoja dviems juridiniams asmenims ir dviejuose pavidaluose – ut.lt (B2B) matome vienokį logą, utenostrikotazas.lt (B2C)– kitokį.
O juk UT turi gerą patirtį brendinge – 2001 m. su amerikiečių "Retail Planning Associates” pagalba bandė persikrikštyti į "Lemon", 2007 m. labai sėkmingai įvedė į rinką "Effigy" brendą (11 parduotuvių, brendą kūrė prancūzų studijos "White Sky" ir "Market Value" (pastaroji sukūrė ir estų "Monton"); deja "Effigy" augimą 2010 m. sustabdė pasaulinė ekonominė krizė), 2012 m. sukūrė gan sėkmingą apatinių rūbų brendą "About" (diz. Aidas Urbelis). Keista, kad tardama B, kompanija neištaria A.
Ir dar – kieviena įmonė turėtų sekti, kas apie ją rašoma Vikipedijoje, o joje skaitome, kad UT generalinė dir. yra Regina Sajienė (vokiškoje versijoje) ir Eimundas Mačiulis (lietuviškoje versijoje), o angliškos versijos UT apskritai neturi...
UT CV: UT grupė, kuriai priklauso AB „Utenos trikotažas“, AB „Šatrija“ ir bendrovė „Mrija“ Ukrainoje, per 2016 m. pirmąjį pusmetį uždirbo 285 000 € pelno, per 2015 m. tą patį laikotarpį patyrė 205 000 € nuostolio. UT per 2016 m. pirmąjį pusmetį patyrė 32 000 € nuostolių, per 2015 m. buvo patirta 393 000 € nuostolio.
76,76 % UT akcijų priklauso koncernui SBA, 10 % – bendrovės generaliniam direktoriui A. Šabūnui.
#UtenosTrikotazas
#UtenosTrikotazas
Komentarai